28☕

91 58 0
                                    

Still Jimin's POV

Mata dia yang tadi penuh dengan kekerasan berubah.Sebab aku? "Jim-"terus aku mendiamkan dia dengan ciuman aku.Rasa yang aku rindui.Tangan aku yang tadinya memegang bahu dia beralih ke pinggang.Dia tak melawan,adakah ini bermakna yang dia maafkan aku?Aku meleraikan ciuman itu dan menatap wajahnya."Hyung cafe dah nak--oh. Oooooh~~Ok. Kook faham hehehee. Hyung,cafe nak bukak. Jangan lama sangat. Nanti takde sape nak manage cafe ni pulak tau. K la gerak lu pape roger Kook tau.Tataaaa~~~"usik Jungkook yang tiba-tiba menerjah masuk ke dalam dapur.Lepas dia berkata begitu dia terus keluar.Pipi Kai kemerah-merahan.Aku tergelak kecil dan dia menepuk dadaku."Dah dah.Keje",dia mengalihkan tangan aku dari pinggangnya dan keluar dari dapur. Aku nampak senyuman kecil yg terukir di bibirnya.

*******

Jae Hee's POV

Elok nampak dua orang ni.Dah berbaik agaknya.Aku perhatikan gelagat Jimin yang asyik berkepit dengan Kai.Ke hulu-ke hilir,ke sana ke mari.Kai masuk dapur,dia masuk dapur.Kai pergi kaunter,dia pergi kaunter.Macam-macam lah.Sedang sibuk aku jadi 'spy', Jungkook menyergah aku dari belakang"JAGI!". Tercampak pen dengan buku nota kecil aku."Yah,oppa.Buat takut Jagi je"aku pijak kau kang baru tahu bengap."Tengok ape tu?"dia tanya.Aku memuncungkan bibir aku ke arah 'lovely couple' tu."Oh...Nak macam tu jugak? Oppa pun nak boleh tak jagi?"tanya dia sambil merenung aku seperti budak kecil. Aku mengetuk kepalanya dengan pen dan berkata "Hish,ngadanya yang sorang ni".Dia mencebik bibir.Tak sampai hati pulak nak tengok,aku pun bagilah dia satu ciuman di bibir. Tersenyum sampai ke telinga bila dapat ape yg dia nak.

"Cik,order".Aku pun bergegas ke meja nombor 3 tu."Ye tuan,ape yang boleh saya bantu?"soal aku."Aku nak kau panggilkan yang lagi sorang tu,boleh?" Suruh dia membuat aku bengang.What da heck.Pehal do mamat ni."Err,maaf tuan.Tapi minggu ni giliran saya yang ambil pesanan" balas aku. "Aku suruh kau panggil dia kan!" Teriak dia terus berdiri dan menghentak meja.Dia memberi aku renungan maut dan terus keluar dari cafe.Jungkook terkial-kial datang dari kaunter setelah melihat apa yang jadi."Jagiya,are you okay?Orang tu dah kenapa?!"nampak sangat yang dia marahkan lelaki tadi."Dia nak Kai yang ambik order dia,lepastu Jagi cakaplah yang minggu ni Jagi yang bertugas.Terus dia naik angin"aku memberi penjelasan.

"Kai-ah..."aku panggil Kai dengan nada yang sedih. Aku tunjukkan wajah aku yg baru lepas kena marah. Aku memang takleh kena marah sikit nanti emo memanjang."Ye Jae.Aik,asal monyok ni?"tanya dia."Jar kene marah dengan customer"kata aku sambil mengeluh kecil"Kenapa?Siapa?"tanya dia lagi."Lelaki yang datang awal tu.Dia nak Kai yang yang amik order.Jae pun cakaplah Kai kena jaga dapur la kan .Pastu dia marah marah marah Jae sampai jerit jerit .Kesiankan Jae?"jelas aku dengan panjang lebar.
"Alaaa,orang camtu tak payah layanlah.Buat sakit hati je.Dah dah, aku kan ade ni"kata Kai sambil menepuk bahu aku. Aku mampu bagi senyum kelat kat Kai.

Barista and English teacher + jjk and pjmWhere stories live. Discover now