Still Jae Hee's POV
Aku pun menyambung kata-kataku, "Dekat belakang badan Kai,ade 3 parut besar akibat libasan daripada tali pinggang. 2 daripada tulang rusuk kanan dia retak. Semuanya... berpunca daripada jagi.Jagi yang tak nak dengar cakap Puan Dayeon" esakkan aku mula kedengaran.Kai mengusap belakang badanku dengan lembut dan berkata"Jae-ah...Aku tak pernah salahkan kau dan aku tak pernah pun anggap yang tu salah kau.Kau tau kan yang aku cuma ada kau je masa aku dekat sana".Macam mana dia boleh cakap macam tu dengan keadaan yang tenang selepas ape yang dia lalui.Memang Kai yang menjadi pelindung aku masa dekat sana.Kadang-kadang dia bertindak tanpa memikirkan apa yang akan berlaku kepada dirinya...semata-mata untuk aku.
Aku kembali tenang dan menyambung penjelasanku semula"Benda tu,jadi depan jagi.Jagi takut,tak tau nak buat ape.Pada satu malam,jagi ajak Kai lari dengan Jagi sebab dah tak tahan. Hari silih berganti, makin teruk kami dilayan.Kami lari dalam keadaan sehelai sepinggang.Jagi ada Kai,Kai ada jagi.Macam tulah nasib kitorg masa kanak-kanak dulu.Tak ber-ibu,tak ber-bapa,tak berkeluarga,tak berduit " kata aku panjang lebar sambil menangis. Dia memeluk aku dan menepuk-nepuk belakang aku perlahan dan lembut. Kepalaku di dadanya. "Dah dah. Sekarangkan Jae Hee dah ade oppa? Oppa can protect you. Now and forever. Stop crying jagi. I don't want you feel sad anymore. Now just go sleep and i'll be with you here okay?" Pujuk Jungkook. "Alahai korg ni,rasa macam aku jadi org tengah lak",usik Kai. "Mana ade Kai,haha" kata aku sambil mencuit bahunya. "Huhuuuu,nak gi kat oppa aku lah. Tengok,kau punya pasal lah ni" kata Kai sambil mengelip-ngelipkan matanya yang bertakung dengan air mata. Dengan itu,dia pun keluar dari wad aku."Jae Hee-ssi"dia memanggil aku dan menepuk-nepuk bantal.Aku pun tanpa disuruh,baring di atas katil.Jungkook menyelimutkan aku dan aku tertidur.
*******
Kai Hyun's POV
Bila tengok Jae Hee yang berani berterus terang kepada Jungkook menyedarkan diri aku. Sebenarnya, memang aku ceritakan semua kisah silam aku di rumah anak yatim itu kepada Jimin.Tapi bukan semuanya. Aku tak jujur sepenuhnya. Masih banyak yang aku kunci dalam hati aku dari Jimin,kekasih aku...dan kawan baik aku sendiri,Jae Hee.
YOU ARE READING
Barista and English teacher + jjk and pjm
FanfictionPerjalanan kita dalam hidup tak semestinya lancar. Mesti ada sekatan dan halangan. Siapa yang sanggup hari-hari dipenuhi dengan seksaan. Jadi dia orang sahabat telah mengambil keputusan untuk lari dari tempat yang layak diberi nama 'neraka'. Apabil...