11☕

133 60 0
                                    

Jeju International Airport

Kai Hyun's POV

Finally,sampai pun aku kat Jeju. Haish,ngantuknye.Dalam flight aku asyik diganggu dengan teks-teks mesej dari Jimin.Memang tak dapat tido lah jawabnye.Kereta sewa aku dah tunggu.Aku pun mengangkat beg-beg aku untuk masukkan ke dalam but kereta.Baru saja aku nak melelapkan mata aku menerima satu panggilan telefon.Seorang wanita mula berbicara*Hello,boleh Saya bercakap dengan Kai Hyun?*"Saya Kai Hyun."*Puan yang membuat tempahan semalam bukan?*"Ya saya.Kenapa?"*Bilik semua dah penuh puan*"Kenapa tak inform awal-awal?".Tanya aku dalam kerisauan.Apalah nasib aku,nak pergi semalam ada event.Ni,bilik pulak tak ade.*Tapi puan,ada seorang yang daftar nama puan untuk duduk dengan dia*.Hah!Aku dah agak mesti Jae Hee igt kat aku."Betul ke,siapa?"*Suami puan.*"Suami?!!"Terlupa pulak aku dalam kereta.*Ye.Nama puan Park Kai Hyun bukan?*Park...Kai...Hyun?! Wow,my day keeps getting better and better."Terima kasih untuk information".Aku memutuskan talian.Isteri?!Memang nak kena ni.

Hotel

Mereka semua berkumpul untuk makan malam.Semua berpakaian segak.Jae Hee mengenakan dress yang dibeli oleh Jungkook dan kasut yang dihadiahkan oleh Kai."Aigo my jagi.Cantiknya"Jae Hee yang tersipu-sipu terkejut apabila Jungkook menyelit rambutnya di belakang telinga."Kaja!"Betapa terujanya Jungkook."Wah!!Lawa lah Jae Hee!!Piwitt!"Usik ahli BTS.Jimin nampak pelik malam ni.Semalam bukan main muram lagi.Tapi sejak petang tadi dia happy.Maybe sebab plan dia dengan member yang lain. Rancangan menukar nama Kai kepada Mrs. Park.

[FLASHBACK]

Jimin's POV

*Park Jimin!!!Yah!!!WAE?!!!*suara Kai dalam talian pun jelas kedengaran."Kenapa ni YunYun?". *Kenapa pandai-pandai tukar tempahan YunYun.Oppa ni kan*.Ye tak ye,aku tak ingat langsung.Mula nak bergurau je,macam mana boleh lupa ni.Tapi ini je peluang aku. -Byuntae mind coming- "Nanti MinMin explain. YunYun cuma kena pakai baju gaun je malam ni.Sebab nak makan malam dengan diorang".*Andwae!*.Kai Hyun,sangat berbeza dengan orang lain.Tak suka benda-benda yang too "girlish".For her,no dress,no heels,no make up.Tapi itulah yang buat aku sayang pada dia."Jebal"rayu aku.*Araseo.Tapi siaplah MinMin nanti eh*."Tak kisah pun.Oppa tunggu YunYun kat pintu depan hotel okay? ".Terus dia memutuskan talian.
Merajuk le teww.

[END OF FLASHBACK]

Barista and English teacher + jjk and pjmWhere stories live. Discover now