3☕

191 61 0
                                    

Busan Beach House Cafe
5 petang

Jae Hee's POV

Cafe telah dibuka,tapi pelanggan dah ramai di cafe. Maka aku, Jungkook,Jimin dgn Kai Hyun sibuk sangat-sangat sampai tak cukup tangan.

Dalam kesibukan tu,aku ditugaskan untuk menghantar makanan ke meja."JAE HEE!MEJA LAPAN!"Tu dia bak hang suara Kai.Tanpa banyak bunyi,aku pun bergegas ambil dulang yang penuh dengan makanan.Aku tersilap langkah sampai semua makanan atas dulang tu jatuh bersepah. Tangan aku luka termasuk kaca pinggan. Apron aku basah. Jungkook yang tadinya di dapur terus berlari untuk periksa keadaan aku."JAGI!Macam mana boleh jadi macam ni?"Kerisauan jelas terpancar kat muka dia.Kai yang asyik membancuh kopi terus berhenti daripada semua aktiviti dan mengambil first aid kit.

"Gguk-ah,pergi bawak Jae Hee dekat belakang.Biar aku yang kemas ni."kata Kai Hyun sambil menyapu semua serpihan pinggan dan cawan.
Jungkook merawat luka di tangan dan lutut aku. Apron aku yang basah sudah ditanggalkan." Jagiya kenapa ni? Awak ade masalah ke? Sampai luka-luka camni. Risau oppa tau tak. Haih,lain kali kalau penat bagitahu oppa okay?" Kata jungkook dengan lemah lembut. "Arrgh sakit oppa perlahan sikit" rintih aku lepas jungkook tertekan kuat luka aku." Ah mian jagi oppa tak sengaja. Tahan sikit tau. Oppa nak tampal handyplus kat luka jagi ni" aku cuma angguk. Dia tampal hampir 10 handyplus dengan luka aku.

Jimin's POV

Aku balik daripada kedai. Barang-barang banyak yang dah habis.Kai mintak tolong belikan.Balik-balik aku nampak lantai dengan kesan darah dan serpihan kaca.Aku,tanpa berfikir lepaskan semua barangan yang ada kat tangan aku untuk mencari Kai.Dia sedang elok menyapu."Wae?Asal muka MinMin pucat?".Aku yang risau pasal dia,dia pulak yang tanya aku okay ke tak.Masa aku nak periksa lengan dia,terus dia menepis tangan aku."Dah kenapa?"Dia tanya dgn muka yang keliru."Darah ni darah siapa?Macam mana boleh jadi macam ni?"."Tadi Jae Hee tersadung,terjatuh lah".Aku terus ambil penyapu dari tangan dia."Dah dah,kejap lagi YunYun pulak yang luka.Tu barang dah beli".Tiba-tiba aku baru teringat yang aku campak je barang tu ke tepi.Kai dah pandang aku dengan jelingan tajam."Eloknya barang, plastik kopi pun dah terburai.Ni sapa nak kemas?Tersengih-sengih"."Nak MinMin pergi-","Kemas ni,biar YunYun yang pergi beli".Tak sempat aku habiskan ayat dia dah pintas sambil meggeleng-geleng kan kepalanya. Kenapa dia keras kepala. Dia selalu camni. Dia sangat berdikari sampai bila dia susah pun dia tak mintak tolong dgn orang lain.

Barista and English teacher + jjk and pjmWhere stories live. Discover now