[FLASHBACK]
Before Jimin propose Kai
Jae Hee's POV
Aku tak sangka harini akan tiba. Kim Kai Hyun akan dilamar oleh Park Jimin di tempat pertama kali diorang jumpa. "Oppa tak sabar kan? Jimin oppa dah nak lamar Kai dekat taman first date diorang. Macam tak percaya. Rasa macam baru semalam je first time jagi introduce Jimin oppa kat Kai,kan?" Bebel aku panjang lebar sambil air mata aku bertakung, tunggu masa je untuk melimpah. "Shh shh,dah dah tak nak la nangis. Nanti kalau noona tahu mesti dia lagi sedih, tau tak?" Kata Jungkook sambil menenangkan aku. Dia mengelap air mata aku menggunakan ibu jari dia perlahan dan lembut. "Aishh,Jae Hee ssi janganlah nangis. Nanti dah tak comel dah" pujuk Taehyung. Aku hanya tersenyum manakala Jungkook menjeling ke arah dia. Jungkook memang kuat jealous and overprotective type of person, so aku dah biasa.
"Jin oppa, kita pergi Cherry Blossom Park nak? Kita tengok Kai dengan Jimin oppa nak? Nak tengok jugak Kai dilamar" pinta aku sambil membuat pout. "Araseo,oppa akan tunaikan permintaan dongsaeng oppa tersayang ni. Nanti kalau tak ikut, merajuk pulak. Dah la Hee sorang je yang selalu puji oppa makan kan? Okay, lets go guys" jawab Jin hyung sambil tersenyum. Maklumlah dia tengah memandu,so tak boleh nak toleh belakang. "Ehem ehem" Jungkook berdehem sambil mencubit pipi aku kuat. "Hah,ambik ni. Suka sangat buat oppa jealous kan. Mengada-ngada nya" kata dia geram. Sesungguhnya kalau bukan dalam van,memang dah lama aku hempuk dia dengan kuali sampai masuk wad ICU.
[END OF FLASHBACK]
Cherry Blossom Park
"Palli palli. Siapa buat bising,siap la eh" kata Namjoon sambil meletakkan jari telunjuk di atas bibirnya. Mereka berlima mengintip Kai dan Jimin dari jauh di belakang pondok. "Wah diorang. Jealous la camni" rengek Taehyung sambil memeluk Suga dari belakang. "Lepaskan aku la. Aku bukan gay" kata Suga,semak dengan perangai Taehyung yang mengada tak tentu pasal. "Shh,kita datang sini nak tengok Jimin dengan Kai. Bukan nak dengar korang bising" leter Namjoon di sebelah Jin.
"Weh weh Jimin tengah melutut tu" kata Hobi secara mengejut. "Eh,mana mana?" kata semua tak tentu arah. "Wah ChimChim gentleman la sekarang. Dia dah sarungkan cincin tu. Eomeoo,terharunya aku" kata Suga,emo. "Eh jom la kita pergi kat diorang. Cakap tahniah kat diorang, jom jom" kata Jae Hee sambil berjalan ke arah Jimin dan Kai yang berada di atas jambatan. Berlari-lari semua nak kejar Jae Hee yang jauh ke depan.
"Tahniah PARK JIMIN DAN KIM KAI HYUN" Jerit BTS dan Jae Hee sambil menepuk tangan. Jae Hee terus berlari dan memeluk Kai erat. "Tahniah Kai. Finally, Kai dah jadi milik Jimin. Lepasni takyah nak tanya-tanya lagi,kata 'bila dia nak lamar aku' kan? Lepasni bila Kai dah kahwin ja-jangan lupakan Jae tau" kata Jae Hee yang mula emosi kembali. Dia mengelap air mata Jae Hee yang mula keluar. "Shh shh,aku kan ada ni. Mungkin bukan selalu dengan kau tapi kau kena ingat aku akan ada dekat sini" jawab Kai sambil menunjuk dadanya dan kemudian dada Jae Hee merujuk ke jantung Jae Hee. "Terima kasih Jae. Kalau bukan sebab kau, aku takkan jumpa Jimin dan tak mungkin aku akan dilamar harini. Terima kasih juga Jungkook. Noona bersyukur sebab Gguk, noona dapat kenal dengan semua orang. Gomawo guys" ucap Kai sambil menunduk hormat kepada mereka semua. "Aishh,korang ikut sampai ke sini ke?"soal Jimin sambil menjeling ke arah mereka semua."Err...",semua dah tak tahu nak jawab. Because the real plan memang sepatutnya private propose but,siapa je yang tak nak tengok kawan dia melamar dan dilamar kan?
YOU ARE READING
Barista and English teacher + jjk and pjm
FanfictionPerjalanan kita dalam hidup tak semestinya lancar. Mesti ada sekatan dan halangan. Siapa yang sanggup hari-hari dipenuhi dengan seksaan. Jadi dia orang sahabat telah mengambil keputusan untuk lari dari tempat yang layak diberi nama 'neraka'. Apabil...