42☕

85 59 1
                                    

Selesai sahaja Kai menyanyi, dia terus berlari ke arah Jimin dan masuk ke dalam pelukan Jimin. "Mianhae oppa" ucap Kai tetapi Jimin tak faham. "Sorry?For what?" Soal Jimin. "Sebenarnya YunYun tak sakit pun" jawab Kai sambil senyum. "Habis macam mane YunYun boleh masuk?" Soal Jimin sambil memandang ke arah Kai tidak puas hati. "Doktor yg oppa tengking-tengking tu uncle angkat Jae Hee" Jimin tergelak. "Ehem hem" Jimin pandang ke arah suara. Dia nampak BTS dan Jungkook yang sedang backhug Jae Hee tersenyum.

*******

Jimin's POV

"Oh ni semua kerja korang la ni?" Soal aku sambil memandang tajam ke arah muka sorang-sorang. "Erk" masing-masing garu kepala. Semua angguk kepala sambil tersengih. "Ta-tapi,main idea semua ni..tu ha yang kau tengah peluk sekarang" jawab Yoongi hyung sambil menunjuk Kai dalam pelukan aku. Terus aku leraikan pelukan. "Oh,YunYun la buat semua ni?" Kata aku sambil smirk. Dia cuma tersenyum. "Harini kan hari bermakna.Takkanlah YunYun taknak celebrate. Lagipon it's not fair kalau tiap-tiap tahun MinMin yang buat surprise.Happy 4 year anniversary oppa!",kata Kai dalam nada riang sebelum mencium mulut aku. Terbeliak aku dibuatnya. "Fuiyooooh! *Bersiul* Sweet siott!!" sorak ahli BTS yang lain. Aku terus pejamkan mata dan menikmati cium itu. Bukan selalu Kai nak cium aku dulu.Beberapa minit kemudian,Kai leraikan ciuman sebab masing-masing rindukan udara.

Jae Hee's POV

"Jagiii bila nak kita macam ni. Oppa pun nak jadi macam Jimin hyung"rengek Jungkook dengan nada manjanya sambil menunjuk ke arah Kai dan Jimin sebelum mengeratkan backhug. "Oppa dah la tu. Malu la oppa buat perangai camni" pujuk Jae Hee. "Alaaaa nak camtu" kata Jungkook sambil menghentak kaki tak ubah macam budak-budak. Geram pulak aku. Terus aku cium pipi dia. "Ala nape pipi? Nape tak sini?" Kata Jungkook sambil meletakkan jari di bibir merahnya. "Oppa. Janganlah camni. Malu la depan-" tak sempat aku habiskan ayat aku, Jungkook terus sambar bibir kecil aku. "Aigoo Jungkookie dah besar sekarang" sorak Jim sambil menepuk-nepuk tangannya. Aku rasa muka aku mula bahang. Jungkook leraikan ciuman dan mengenyitkan matanya. Aku cubit lengan dia. "Aduh sakit la jagi" katanya sambil mengosok-gosok lengannya. "Hah,sape suruh cari pasal" kata aku.Aku cuba menutup muka aku yang blushing. "Eh Jae Hee blushing la" kata Hoseok sambil gelak. "Hah,mane?" kata Jungkook ingin melihat wajah aku. "Takmo la" rengek aku sebelum menutup muka dengan dada Jungkook. Akhirnya semua orang gelak."Dah dah.Tak usah disakat Jae Hee tu lagi.Pipi dia dah macam kena bakar dah tu.Baik korang makan,lagi bagus" kata Kai sambil mengeluarkan makanan daripada bakul piknik.Apa lagi,semua serbu macam tak jumpa makanan setahun.

Barista and English teacher + jjk and pjmWhere stories live. Discover now