61☕

30 54 2
                                    

Busan Beach House Cafe

Kai Hyun's POV

Harini cafe tutup sebab nak celebrate birthday Jae Hee. Honestly,dia tu jenis yang pelupa sampai birthday sendiri tak ingat.

"Yah yah,what is this?"kata aku sambil bercekak pinggan melihat Jimin dan Taehyung sedang berebut nak belon sampai semua belon yang tak bertuip lagi bersepah atas lantai. Aku memandang mereka tajam. *GULP* Jimin dapat rasakan air liur yang ditelannya seakan pasir. "Eh,Yun-" belum sempat Jimin habiskan ayat dia, Kai terus memotong. "Kai bagi korang SATU kerja senang. Just tiup belon,then gather it. Takkan itu pun susah?" Soal Kai yang ternyata tidak berpuas hati dengan hasil kerja 95's Lines ini. "Mianhae Kai-ssi" kata V sambil mula mengutip belon tanpa byk tanya. Takut le tu. Jimin turut mengutip belon belon yg bertaburan. Kai hanya mengeluh panjang sebelum pergi ke dapur.

Jimin's POV

Aku mengeluh kecil selepas melihat reaksi dingin Kai yang hanya berlalu pergi ke dapur tanpa rasa gembira. Aku terus mengutip belon bersama Taehyung. "Tae kau buat dulu eh? Aku nak pergi jumpa Kai kejap kat dapur. Kalau ade apa-apa cari je aku kat dapur or inform hyung yang lain,tau?" Taehyung membalas dengan anggukan kecil. Aku pun menuju ke dapur dan aku dapati Kai sedang sibuk buat 'piping' kek. Gila delicate siak,detail habis. Jadi,aku batalkan niat aku untuk menyergah dia. Kejap lagi tak pasal-pasal piping beg tu disumbatnya dalam mulut aku. "YunYun" ,aku memanggil dia sambil bermain-main dengan perhiasan kek. "Hmm"jawab Kai."YunYun marah kat Min ke?" Tanya aku. "Tak marah cuma geram. YunYun suruh buat kerja tapi korang main. Berapa jam lagi Jae Hee dengan Jungkook balik dari Seoul. Ingat sempat ke? Masa tak banyaklah Min" Bebel Kai sambil memandang wajah aku lemah. Kemudian dia mengeluh kecil. "Sorry MinMin kalau Yun marah Min teruk tadi" kata dia sambil mengusap tangan aku perlahan. "Takpe la,salah MinMin jugak. MinMin tak buat kerja elok elok tadi. Memang patut pun YunYun tegur"jawab aku sambil mengukirkan senyuman. "Dah dah YunYun nak sambung hiaskan kek. MinMin pergi tolong Tae kat luar eh? Kalau dah siap buat, pergi tolong hyung yang lain okay?" Kata dia sebelum mengucup pipi aku. Aku pun berlalu keluar dari dapur.

Jae Hee's POV

Jungkook tadi suruh aku try pakai dress warna putih labuh and aku pakai baju ni dah lama weh. Aku duk tunggu dia ni. Aku mesej dekat Group Busan Beach House Cafe tapi semua tak seen. Double grey tick? Harini hari ape eh? Oh baru hari sabtu. 5/1? Eh macam kenal. "Jagi. Okay tak?" Kata Jungkook membatalkan ingatan aku. Aku melihat tuxedo berwarna dark blue di tubuh sasanya. "Not bad" komen aku ringkas. "Not bad je? Tak sesuai ke? Ke nak cuba yg lain?" Soal dia. "Oppa, dah hensem dah tu. Cair jagi kat sini"kata aku lembut. Dia hanya tersenyum melihatkan gigi bunnynya. "Dah gi tukar. Kita beli baju ni" kata dia sebelum pergi bilik persalinan kembali. "Erk okay?" Aku menggaru kepala bingung. Aku terus tukar baju di bilik persalinan.

Barista and English teacher + jjk and pjmWhere stories live. Discover now