Rumah Jae Hee & Kai Hyun
2.15 petangJae Hee's POV
Hari ni hari yang sangat pelik.Pagi tadi Jungkook bangun awal.Dia yang tolong prepare kan breakfast sebab Kai bawak Jimin ke klinik. Lepastu,aku dapat pesanan dari Kai bahawa yang dia mungkin akan balik lambat memandangkan keadaan klinik yang sesak.Tengah hari pulak, Jungkook cakap dia nak keluar.Tapi dia tak nyatakan tempat yang ingin dituju.Asal semua tinggalkan aku ni? Aku menggaru kepala aku yang tidak gatal sambil mencapai remote tv. Aku mula memilih english movie iaitu Paper Town. Tengah syok aku menonton, aku mendapati phone aku berbunyi-bunyi,menandakan ade mesej yang masuk secara bertubi-tubi.Aku membaca pesanan yang datang daripada Jungkook itu.
*******
Jungkook Oppa
Jagi, oppa busy sikit ni. Nanti dress kat dalam wardrobe tu jagi pakai ye.
Pakai mekap cantik-cantik and nak rambut curly tau.
Pukul 8:30 malam tepat, ade org akan ambik jagi nanti okay? Saranghae jagiya.
*******
Aku terus mencapai kunci kereta yang tergantung di dinding dan memandu ke salon berhampiran rumah aku. Aku terus memilih gaya rambut yg Jungkook nak. Aku kemudian bergerak ke spa untuk menenangkan minda dan menyegarkan badan aku. Pukul 3.45 petang aku sampai ke rumah dan bersiap-siap untuk mandi.Pink pasteldress yang ditempah khas oleh Jungkook disarung. Memang tak salah lagi, saiznya memang padan dengan badan aku yang sederhana tinggi,menampakkan pinggang aku yang ramping. Aku mula memakai solekan di muka aku dengan eyeshadow berwarna pink-nude, lipstick soft pink, sedikit foundation dan aku akhirinya dengan sedikit takapan highlighter di pipi aku. Aku tersenyum puas dengan hasil mekap aku. Aku memakai jam Rolex atas pemberian hadiah Jungkook 2 tahun aku bersamanya. Aku memerhati jam dan melihat sudah jam 7 malam. Aku mula mencari kasut yg sesuai dgn dress aku di wardrobe. Aku mencuba beberapa kasut tapi tidak sesuai. Aku akhirnya memilih kasut high heels berwarna putih dan dihiasi sedikit corak bunga yang berwarna merah. Aku memerhatikan diri aku di dalam cermin sambil tersenyum sebelum melangkah ke English garden.
Aku menghirup udara segar di waktu malam sambil menunggu untuk dijemput. Aku memerhati rumah yang aku dan Kai bina.Semuanya atas hasil titik peluh kami. Aku kemudian berpeluk tubuh. Aku terlupa sekarang spring season,so agak sejuk. Aku mula melihat jam di tangan aku sebelum aku terdengar hon kereta berbunyi. Aku melihat satu kereta mewah tiba di depan rumah aku. Aku melihat Kai keluar dari kereta,bergaun biru laut sambil tersenyum. Dia kemudian memegang tangan aku sebelum kami memasuki kereta. "What is happening?",soalan aku dibalas dengan senyuman yang Kai ukir dibibirnya,membuatkan aku menjadi hairan. Aku campakkan pandangan aku ke luar tingkap. Melihat pemandangan luar sambil mengeluh kecil.Aku dikejutkan oleh telefon yang aku pegang erat die dalam tangan. *Where are you baby?* aku terus membaca mesej dari Jungkook.Aku hanya tergelak kecil membaca pesanan itu.
YOU ARE READING
Barista and English teacher + jjk and pjm
FanfictionPerjalanan kita dalam hidup tak semestinya lancar. Mesti ada sekatan dan halangan. Siapa yang sanggup hari-hari dipenuhi dengan seksaan. Jadi dia orang sahabat telah mengambil keputusan untuk lari dari tempat yang layak diberi nama 'neraka'. Apabil...