Rumah Jae Hee & Kai Hyun
8.30 pagiKai Hyun's POV
Bangun-bangun je aku terdengar Jimin terbatuk-batuk lagi.Kali ni,dia batuk dengan lebih kuat.Aku terus bangun dari pembaringan dan duduk di sebelah dia.Aku meletakkan telapak tangan aku di dahinya.Rasa macam menggelegak je kepala dia ni.Panas semacam.Aku pon ape lagi,kelam kabut pergi cari alat untuk check temperature badan dia. *39.4°C* .Terkedu aku bila melihat bacaan itu.Semalam tak obvious sangat yang dia demam.Aku turun ke dapur untuk mencari bekas untuk meletakkan air sejuk di dalamnya dan kembali ke atas.Aku merendamkan kain ke dalam air itu dan memerah air lebihan.Kain itu kemudian aku letakkan di atas kepalanya.Aku pergi balik dapur untuk masakkan dia bubur.
Sedang nak tunggu bubur masak,aku naik balik ke bilik untuk kejutkan Jimin supaya mandi.Bukak je pintu bilik,tengok dia tak ada atas katil.Aku tercegat kat tepi katil sambil bercekak pinggang.Tiba-tiba aku dengar pintu bilik air dibuka."Yu-YunYun-ie.."panggil Jimin dengan nada manjanya yang terketar-ketar kerana kesejukkan.Aku berlari untuk mendapatkan tubuhnya yang basah.Air dari rambutnya menitis ke lantai."MinMin lap badan kering kering,YunYun pergi ambikkan baju kejap".Aku meletakkan pakaiannya di atas katil dan kembali untuk memeriksa keaadaanya. "MinMin,makan dulu eh?Nanti dah nak kena bersiap untuk surprise Jungkook.MinMin...Okay ke tak ni?Tak payah ikut lah eh? YunYun jaga oppa kat rumah","YunYun,Jae Hee kan kawan baik YunYun.Takkan YunYun tak nak tengok dia happy?"soal Jimin dengan suara serak."Macam mana nak happy dalam keadaan MinMin macam ni.."aku jawab dengan sayu."Kita pergi klinik eh?"aku cuba untuk memujuknya sambil mengusap-usap tangan dia."YunYun-ie,i'm okay babe. See?",katanya sambil meletakkan tangan aku di lehernya. Really? Lagi sekali dia cuba untuk yakinkan aku yang dia tak apa-apa."Nope,not this time. You have to,you got no choice. Pakai baju, breakfast. YunYun dah buatkan bubur".Dia memuncungkan bibirnya dan berkata,"Fine".Aku hanya menggelengkan kepala aku dan pergi ke bawah untuk hidangkan makanan.
Jungkook's POV
"Noona?","Jungkook?Mimpi apa bangun-oooh".Aku hairan dengan Kai.Kenapa dia masak bubur hari ni? "Gguk-ah, mianhae.Tapi aku rushing sangat.Bubur boleh?","Boleh tu memang boleh,but why porridge?". Soalan aku disahut oleh bunyi batukan Jimin yang agak kuat."Hyung sakit ke?"tanya aku kepada Jimin."Batuk sikit *UHUKK* je",jawab pon batuk-batuk,sikit mende nye orang tua ni.Aku tengok Kai sedang membasuh pinggan.Lepastu dia bersiap-siap dengan kelam kabut.Kunci keretanya dicapai dan dia memberitahu aku sesuatu."Gguk-ah,aku tak sure balik pukul berapa ni.Takut klinik ramai orang.But malam ni aku still akan attend, okay?"tanya Kai sambil membuat good sign,tanda untuk meminta persetujuan.Aku hanya mengangguk sambil mencapai pinggan dari rak dan bunyi pintu ditutup kedengaran.
YOU ARE READING
Barista and English teacher + jjk and pjm
FanfictionPerjalanan kita dalam hidup tak semestinya lancar. Mesti ada sekatan dan halangan. Siapa yang sanggup hari-hari dipenuhi dengan seksaan. Jadi dia orang sahabat telah mengambil keputusan untuk lari dari tempat yang layak diberi nama 'neraka'. Apabil...