Bilik Jimin & Kai Hyun
8.30 pagiKai Hyun's POV
Telefon aku yang bergetar mengejutkan aku dari tidur yang lena.Aku mengalihkan tangan Jimin dari pinggang aku dengan berhati-hati,takut-takut dia terjaga nanti.Aku mengambil telefon aku dari bawah bantal dan membaca pesanan ringkas dalam posisi duduk.
*Kai,aku mimpi lagi pasal dia.Kali ni dia cuba nak sakitkan Jungkook pulak* aku mengeluh panjang."Aku patut temankan Jae Hee malam tadi"bisik aku kepada diri sendiri.Aku lihat Jimin yang tidur nyenyak di sebelah aku.Aku letak telefon Aku di atas meja kecil di sebelah katil.Aku bangun dari katil lalu mengikat rambut aku menjadi messy bun. Aku kutip semua baju yang bersepah atas lantai bilik.
Berselerak,dengan manik dari dress aku lagi. Aku pakai bathrobe yang hotel sediakan dan aku lihat Jimin masih tidur. "Hmmm. Takpelah,biar dia tidur dulu. Kesian pulak kat dia. Aku pergi ke arah dia. Aku usap rambut dia perlahan-lahan,lembut.Sedang aku mengusap rambut dia, dia tarik tangan aku. Aku membesarkan mata aku -Aik...Bila masa dia bangun pulak ni?- fikir aku.
"Hmm,YunYun-ie. Morning babygirl" kata Jimin sambil menggosok-gosok matanya. "YunYun nak mandi dulu.Kejap lagi jangan lupa mesej diorang.Cakap dengan diorang breakfast kat pantai.Bawak baju mandi sekali,okay?". Terus dia bangun dan duduk."Nak mandi dengan YunYun,boleh?"Tanya Jimin sambil wink.
Malas nak layan, aku masuk ke dalam bilik air. Aku malu pasal semalam. "OPPA TAHU YUNYUN MALU SEBAB SEMALAM AND SERIOUSLY BADAN YUNYUN HOT " Jerit Jimin dari atas katil. Aku membalas dengan jeritan juga,"YAH!!!".Dengan pantas aku menutup pintu tandas.Pipi aku terasa seperti dibakar.Argh!Malunya!!
Bilik Jae Hee
Jae Hee's POV
Aku tak dapat tidur dengan nyenyak sebab dia.Aku benci DIA.Perkara pertama yang aku buat setelah aku terjaga ialah menghantar teks mesej kepada Kai. *Kai,aku mimpi lagi pasal dia.Kali ni dia cuba nak sakitkan Jungkook pulak*.Setelah mesej itu dihantar,aku campak telefon aku atas katil.Kepala aku masih berdenyut-denyut.
"Haishh,sakitnya",kata aku sambil memicit-micit kepala. Aku bangun dari pembaringan. -PLOP- Kain basah jatuh ke atas peha aku."Ya tak ya, Oppa" Aku nampak dia tidur di atas kusyen kecil di hujung kaki katil."Dia teman aku".Berbunga-bunga hati aku. "Lerhh,ish.Tidur berdengkur dia ni",kata aku sambil menggeleng-gelengkan kepala aku.
Aku ambik selimut and selimutkan badan dia atas kusyen. Kesian dia.Sebab aku,dia kena teman aku sampai tertidur kat sini. Aku duduk di sebelahnya dan peluknya sampai tertidur semula.
YOU ARE READING
Barista and English teacher + jjk and pjm
FanfictionPerjalanan kita dalam hidup tak semestinya lancar. Mesti ada sekatan dan halangan. Siapa yang sanggup hari-hari dipenuhi dengan seksaan. Jadi dia orang sahabat telah mengambil keputusan untuk lari dari tempat yang layak diberi nama 'neraka'. Apabil...