Di dalam bilik yang gelap,ada seorang budak lelaki yang sedang duduk memeluk tubuh di lantai.Badannya dilumuri darah.Ini bukan kali pertama buatnya,malah dia tak pernah rasa bersalah buat kerja ni.Kerja yang dipanggil membunuh.Entah kenapa tapi kerja ni memberi kepuasan kepadanya. Sebab utama dia berpeluk tubuh bukanlah kerana takut,tapi kerana sejuk.Pada malam itu,hujan yang turun dengan selebat-lebatnya.
Pintu bilik itu diketuk oleh seorang budak perempuan yang memakai sweater labuh."Baek-ie ah,boleh Kai masuk?"suara lembut itu menyapa lembut makhluk di dalam bilik itu.Lantas budak lelaki itu bangun dan mengunci pintu."Kai nak apa?"tanya budak itu."Tadi Kai nampak Baek Ho masuk rumah basah-basah.Kai bawakkan tuala,kot kot Baek Ho nak mandi.Kalau tak bilas badan nanti demam.Lagipon tuala Baek Ho Puan Dayeon mintak Kai basuh tadi"jelas Kai Hyun."Letak je kat depan pintu tu"jawab Baek Ho dengan laju.Kehampaan mula dirasai oleh Kai.Baru sahaja kaki Kai hendak melangkah pergi,tombol pintu bilik dipulas. *KLIK* Bunyi kunci pintu itu dibuka."Kai..",Baek Ho memanggil lembut budak perempuan itu.Perlahan-lahan dia memalingkan badannya ke arah Baek Ho."K-kenapa baju Baek Ho b-berdarah?N-nak Kai panggilkan Puan Dayeon ke?"tergagap-gagap Kai Hyun mengajukan soalan itu.Baek Ho mula mendekati Kai Hyun.Setiap langkah yang diambilnya,dia melafazkan perkataan demi perkataan."Darah ni,bukan Baek Ho yang punya. Tapi...JIMIN PUNYA!!!"jerit Baek Ho.
*******
Rumah Jae Hee & Kai Hyun
Malam ni,Jae Hee dan Kai Hyun tido berteman.Sorang bertemankan Jungkook,yang lagi sorang ni bertemankan Jimin. "ANDWAE!!" jeritan Kai Hyun yang serentak dengan bunyi guruh membangunkan Jimin daripada tidur. "YunYun, wae?" tanya Jimin dalam keadaan mamai.Kai yang tadinya terduduk terus memeluk Jimin.Belakang Kai digosok perlahan oleh Jimin.Dia dapat merasakan tubuh Kai menggigil. "YunYun-ie, waeyo?" Tanya Jimin sementara tangannya masih menggosok-gosok belakang Kai. Tapi soalan Jimin tidak dijawab sebaliknya dibalas dengan tangisan. Makin pelik Jimin dibuatnya. "YunYun mimpi ape? " soal Jimin lagi tapi Kai menggeleng-gelengkan kepala,tanda tidak mahu menjawab. Kai terus menangis hingga tersedu-sedu. Jimin meletakkan dagunya di kepala Kai sambil mengerutkan dahi. Dia toleh ke arah jam dan jam menunjukkan pukul 3:35 pagi.
Kai Hyun's POV
Kenapa aku mesti kena mimpi dia lagi? Kenapa Jimin terlibat dalam mimpi tu? Kenapa Baek tak guna tu nak bunuh Jimin? Kepala aku mula datang dengan pelbagai tanda tanya menyebabkan aku tak boleh tidur. Aku memusingkan badan aku bertentangan dengan Jimin. Dia tidur macam baby. Pout sambil tido,comel. Aku mula melihat rambut hitam bersinar dia turun ke dahi yang ade mole, kening original dia, mata dia, hidung mancung dia sampai la mulut dia. Aku mula teringat mimpi tadi. Tetiba Jimin bersuara. "Oppa tahu oppa hensem tapi jgn la tenung sampai mengelamun" ucap Jimin sambil matanya terpejam rapat. Alamak aiii, caught red-handed lah pulak."Dah dah tido.J-jalja oppa" jawab aku sambil melelapkan kelopak mata.
YOU ARE READING
Barista and English teacher + jjk and pjm
FanfictionPerjalanan kita dalam hidup tak semestinya lancar. Mesti ada sekatan dan halangan. Siapa yang sanggup hari-hari dipenuhi dengan seksaan. Jadi dia orang sahabat telah mengambil keputusan untuk lari dari tempat yang layak diberi nama 'neraka'. Apabil...