Jimin's POV
Kenapa dia macam ni? Takkan sebab aku terlelap, dia nak nangis sampai macam ni? Aku ade buat salah lagi ke? Ape masalah dia ni. Haih, kusut kepala aku la. "YunYun? oppa nak tanya sikit boleh?"tanya aku. Dia mendongakkan kepalanya dan mengangguk."Kenapa tiba-tiba masa oppa baru bangun tido, YunYun nangis? Oppa ade buat salah lagi ke YunYun?"soal aku bertubi-tubi. Dia mengeluh berat. Mungkin penat jaga Jae Hee kat hospital."YunYun cuma letih je"dia cuba senyum. Tapi aku tahu tu senyum palsu. Dia cuba sorokkan sesuatu. Tapi kenapa? Bukan ke dia percayakan aku selama ni. "Oppa,wae? Termenung lak ni?"kata Kai sambil memegang tanganku.Tangan dia menggigil dan berpeluh. Nampaknya,sangkaan aku betul. Dia memang sorokkan sesuatu dari aku.
Kai Hyun's POV
"Kim Kai Hyun. Tell me now. What did you hide from me lately?" aku menelan air liur. Dia tak pernah panggil aku dengan nama penuh. Aku menggeleng laju sambil berdiri untuk elakkan diri dari terus disoal tapi malangnya,dia terlebih dahulu tarik tangan aku dan menggengamnya kemas. "Kim Kai Hyun,I only ask you one more time. What did you hide from me lately?". Kali ini dengan nada yang lebih tegas.Anak matanya tidak lagi bersinar dan pandangannya tajam,tepat ke mataku.Aku masih tidak bersuara."KIM KAI HYUN!!" tengkingan itu buatkan aku lemah.Air mata aku yang tadi baru sahaja dikesat oleh dia kembali mengalir. Kaki aku lemah,aku melutut di lantai. Jimin mengangkat aku secara kasar dan menekan aku ke dinding."Now tell me...apa yang YunYun cuba sembunyikan dari oppa?"lirikan mata dia,seperti sesuatu sudah merasuk badannya. Cengkaman di bahuku semakin kuat.Aku masih diam membisu. Aku takut malam ni akan menjadi malam-malam yang sama ketika aku di rumah anak yatim.Tiap-tiap malam aku diselubungi oleh ketakutan.
Jimin's POV
- Apa yang aku tengah buat ni? - Aku seakan-akan tersedar daripada tindakan aku sendiri.Aku tengok tubuh kecil yang berada di dalam peganganku. -Kai- Kai yang dalam ketakutan. Kai yang tersakiti.Dia menangis,sebab aku. Kenapa aku rasa sakit di dalam hati?Ini bukan kali pertama aku buat dia menangis.Itu yang pasti.Tapi tak pernah sesakit ini.Sakit sebab aku janji dengan dia,bahawa aku yang akan menjaga dia.Sakit sebab aku memberitahu dia hampir setiap hari,bahawa dia takkan disakiti lagi.Tapi tengoklah sekarang. Aku yang sedang menyakiti dia.
"Y-y-YunYun-ie..."aku memanggil lembut namanya.Saat aku mahu memeluknya,dia menolak. Aku menyelak turun lengan bajunya. Kesan yang berwarna kemerah-merahan,bercampur dengan biru tampak jelas di bahunya. Aku tergamam. Aku baru sahaja menjadikan diri aku sebagai mimpi ngeri Kai.
YOU ARE READING
Barista and English teacher + jjk and pjm
FanfictionPerjalanan kita dalam hidup tak semestinya lancar. Mesti ada sekatan dan halangan. Siapa yang sanggup hari-hari dipenuhi dengan seksaan. Jadi dia orang sahabat telah mengambil keputusan untuk lari dari tempat yang layak diberi nama 'neraka'. Apabil...