Setelah selesai menjamu selera, mereka pun mengambil haluan masing-masing. Manakala Jimin pula membawa Kai Hyun ke taman kegemarannya.
*******
Cherry Blossom Park
10.25 malamPada malam ini,taman itu dihiasi dengan tanglung-tanglung yang berwarna-warni,bercahaya, menerangi segenap ruangan itu. "Kenapa Min bawak YunYun datang sini malam ni?"soal Kai Hyun yang agak keliru. "Well,I think we should go to the bridge first.Shall we?" ucap Jimin sambil menghulurkan tangannya untuk disambut oleh Kai. Kai meletakkan telapak tangannya di tapak tangan Jimin lalu dipegang dengan kemas. Mereka tiba di atas jambatan kayu berwarna putih di atas tasik. Suasana malam di bandar bagaikan kertas kanvas yang bercorak. Permandangannya jelas kelihatan dari jambatan itu. "Wah,daebak!" Lafaz Kai Hyun yang terkesima dengan permandangan tersebut manakala Jimin sedang asyik memerhatikan riak wajah Kai. Dia seolah-olah dipukau oleh kecantikkan Kai. "YunYun-ie" dia memanggil yeoja itu. "Nae?" dia menyahut sambil memalingkan badannya ke arah Jimin.
Jimin's POV
Sekarang ni,dia berada betul-betul di hadapanku.Aku tatap mata dia lama,aku kaku. "MinMin?Are you there?" Soal dia sambil memetik-metik jarinya. Dia hanya menghadiahkan senyuman kepadaku. Aku mengumpul segala kekuatan aku dan melutut dihadapannya. "M-MinMin-ah" kata dia sambil menutup mulut kerana terkejut. "YunYun-ie, mianhaeyo. Sebab MinMin lambat propose" ucap aku sambil mengeluarkan kotak baldu yang berwarna merah dari poket kot aku."Kim Kai Hyun,izinkan saya,Park Jimin menjadi lelaki yang paling bermakna di dalam hidup awak",aku membuka kotak itu menampakkan sebentuk cincin."Will you marry me,Kim Kai Hyun?" aku mengajukan soalan itu. Kai yang tadinya berdiam diri mula mengeluarkan tangisan kegembiraan. Dia menekap mulutnya dengan tangan sambil mengangguk laju tanda setuju. Aku mengambil tangan kanannya dan menyarungkan cincin tersebut. "It fits you perfectly my dear" kata aku sambil melihat tepat ke arah matanya. Sebaik sahaja aku berdiri,dia menarik aku ke dalam dakapannya. Dia memeluk aku dengan erat sekali. "YunYun-ie" panggil aku. Dia melihat aku dengan mata yang berair. Aku mengelap titisan-titisan yang menghiasi mata hitamnya dan menghadiahkan satu ciuman di bibir dia. Dalam masa itu juga,bunga api dipamerkan sebagai latar belakang lamaran ini. Selepas kucupan itu,aku kembali menariknya di dalam dakapan. "Tapi kan MinMin,kenapa Min buat private propose?" soal Kai.Aku tahu dia akan mengajukan soalan ini.Yelah,mesti dia nak kawan baik dia menyaksikan semua ni. Begitu juga dengan aku,aku pon nak member aku tengok. Tapi biarlah detik-detik ini menjadi saat yang manis untuk kami sahaja. Aku menyelitkan rambut di belakang telinganya dan berkata,"Sebab, MinMin nak ini jadi kenangan yang paling manis dalam hidup Min dan YunYun. So,Min rasa cukuplah untuk kita berdua kongsikan moment ni bersama". Air mata yang tadinya baru sahaja berhenti mengalir kembali mengeluarkan titisan yang baru. Dia tersenyum dan menarik aku ke dalam ciumannya. Aku meletakkan tangan aku di pinggangnya. Degupan jantung aku jelas kedengaran. Aku memejamkan mata aku,cuba untuk menikmati ciuman ini. Tangan dia mengusap lembut rambutku. "MinMin... Saranghaeyo"aku tergelak dan tanya "How much?". Dia memukul lembut dadaku. "Haha,nado.Comel lah YunYun blushing" kata aku sebaik sahaja aku nampak pipinya bertukar kepada pink terang. "Ma-mana ada.Apalah MinMin ni. Blusher YunYun pakai je ni", cepat-cepat dia menutup pipi dia dengan tangan.
YOU ARE READING
Barista and English teacher + jjk and pjm
FanficPerjalanan kita dalam hidup tak semestinya lancar. Mesti ada sekatan dan halangan. Siapa yang sanggup hari-hari dipenuhi dengan seksaan. Jadi dia orang sahabat telah mengambil keputusan untuk lari dari tempat yang layak diberi nama 'neraka'. Apabil...