Jae Hee terkilan apabila Jimin buat macam tu dekat Kai depan mata dia. Jae Hee mengelap air mata Kai yang mengalir di pipi. "Tak cukup ke oppa seksa Kai semalam hah? Sampai bibir dia berdarah? Tak puas lagi? Nak tunggu dia mati ke baru oppa nak puas hati?!" kata-kata Jae Hee pedas menyedarkan Jimin yang selama ni Kai telah banyak menderita kerana dia. Mungkin kerana sikap Jimin yang dingin, tambah lagi dengan sikap paranoidnya.
******************
Jimin's POV
Hati aku mula tergerak nak minta maaf kat Kai tapi Jae Hee cepat-cepat menghalang aku. "Tak, Jae Hee tak benarkan oppa dekat dengan Kai walaupun 1 meter" kata Jae Hee tegas sambil mendepakan tangan. "Takpe la Jae. Kai okay" jawab Kai lemah. Memang jelas dia sangat terseksa dengan aku selama ni. "Urmm,Jae. Kai nak cakap dengan Jimin kejap. Just two of us? Please?" Pinta Kai. Jae Hee mengeluh kecil sambil mengganguk kecil. Dia menarik tangan Jungkook meninggalkan aku dan Kai sendirian di ruang tamu.
Aku mengambil tempat duduk di sebelah Kai dan mula berbicara. "YunYun-ie... mianhae. MinMin tak sedar ape yang Min buat tadi. Sumpah MinMin tak berniat nak buat macam tu. MinMin terlampau ikutkan hati. MinMin jealous bila mamat tu panggil YunYun sayang sedangkan MinMin sendiri tak panggil macam tu. "kata aku panjang lebar sambil memegang tangannya.
Kai langsung tak pandang muka aku.Air mata dia keluar berjujuran. "Tapi kalau YunYun terseksa dengan MinMin, MinMin sanggup lepaskan Yun sebab Yun layak orang yang lagi bagus daripada Min,kan?" Kata aku.
"Tak!" terus dia menafikan. "Yun taknak orang lain dah. Yun nak Min sorang je. Not even Baek Ho. Yun tak sayang or suka dia sikit pon. Jebal, jangan jealous sebab hati YunYun hanya untuk orang yang bernama Park Jimin sahaja" jawab Kai setelah lama mendiamkan diri. Aku membulatkan mata. Hatinya tak sekeras aku,sebab dia masih mampu memaafkan aku walaupun aku dah lukakan dia.
"Wae Kai Hyun...Wae?" Soal aku dalam nada yang sedang menahan tangisan. "Sebab cuma Park Jimin sorang sahaja yang layak untuk Kim Kai Hyun. Bukan Song Baek Ho atau pun sesiapa. Hanya MinMin sorang je,tau" sambungnya lagi sambil tersenyum.
Aku mengusap pipinya lembut. Aku mendekatkan muka aku dengan muka dia. Aku pejamkan mata lalu menjadi satu ciuman. Ciuman yang aku sangat rindu. Aku mula merasakan yang Kai membalas ciuman itu. Aku hanya tersenyum kecil.
Kai leraikan ciuman itu selepas lama kami bersatu air liur kerana perlukan udara untuk bernafas. "Saranghae?" Kata aku tersenyum sambil membuat eyesmile kepada dia. Dia tergelak dan membenamkan mukanya ke dadaku."Saranghaeyo Park Jimin" lafaz dia sebelum membalut tangannya di pinggangku.
Aku mengusutkan rambut dia dan menciumnya. Pelukan dia juga aku balas. Sungguh aku kesal dengan kekerasan dan tindakan yang aku ambil ke atas Kai.Padahal dia tak sukakan pun lelaki tu.
YOU ARE READING
Barista and English teacher + jjk and pjm
FanficPerjalanan kita dalam hidup tak semestinya lancar. Mesti ada sekatan dan halangan. Siapa yang sanggup hari-hari dipenuhi dengan seksaan. Jadi dia orang sahabat telah mengambil keputusan untuk lari dari tempat yang layak diberi nama 'neraka'. Apabil...