62☕

25 53 0
                                    

Destinasi kedua ialah Shopping Mall terbesar di Seoul. Jae Hee mula pelik dengan tingkah laku Jungkook. Sebab selama ni, kalau ajak dia selalu tengok phone, tinggalkan Jae Hee sorang pastu pergi main kat arcade or duduk dekat luar kedai. Tapi harini lain. Jungkook layan Jae Hee sepenuhnya. Semua barang yang Jae Hee nak beli semua Jungkook tunaikan. Jae Hee saja nak minta beg tangan baru sebagai gurauan tapi Jungkook terus menarik tangan dia pergi ke kedai yang menjual beg yang diidamkan olehnya. Jae Hee dilayan bak puteri harini.

Jungkook's POV

"Oppa?" Kata Jae Hee selepas 3 jam bershopping. "Hurm?"jawab aku ringkas sambil meminum Starbucks Chocolate Cream Chip aku. Aku dan Jae Hee duduk di Starbucks sebab penat sangat berjalan. Aku mula mengeluarkan Iphone dari pocket seluar aku untuk main game.

"Oppa kenapa oppa harini-" tak sempat Jae Hee habiskan ayat dia, ade 2 orang perempuan macam budak sekolah menengah menyergah meja aku dan Jae Hee duduk. "Jungkook oppa, nak autograph boleh?" Tanya budak perempuan pertama yang berambut pendek paras bahu dengan nada yang agak gedik"Oppa, saya sekali"sambut perempuan kedua. Aku mengganguk kecil sambil menuruti permintaan diorang. "Thank you oppa, sorry kacau date oppa dengan unnie"kata mereka menunduk hormat kepada kami sebelum beredar. "Okay takpe takpe tak kacau pun" jawab aku sambil tersenyum manis.

Jae Hee's POV

Kena ke senyum macam tu? Fans dia je pun. Tu pun nak senyum macam jumpa supermodel. Habis depan dia ni ape? Geramnya aku. Aku mula mengemam bibir aku tanpa aku sedari. "Jagi jeles kan?" kata Jungkook sambil menyorokkan tawanya. "Ma-mana ade jagi jeles. Euww setakat budak tak matang camtu takpe la oppa" kata aku tegas. "Oppa kenal jagi dah lama. Kalau kemam bibir tu maksudnya jeles takpun tengah kutuk oppa dalam hati kan?" Teka dia. Aku hanya menjeling tajam ke arah dia. Dia membalas dengan menjelirkan lidah. Eh eh orang tua ni tau.

"Oppa jom la balik. Jagi dah penat"kata aku sambil merenggangkan badan. "Okay jom. Oppa pun rasa nak balik. Dah la orang dalam kedai ni semua pandang oppa macam nak makan kita" kata dia sebelum berdiri dan menggangkat beg beli belah aku. Aku mengangkat beberapa plastik kecil ke lif. Kami turun ke G level dan pergi kereta Jungkook. Dia meletakkan semua barang di bonet kereta. "Oppa,jagi nak bawak boleh?" pinta aku. Jungkook menunjukkan wajah cuak kepada aku. "Bo-boleh ke jagi bawak?" Soal dia teragak-agak. "Why not?" Kata aku yakin. "Okay ju kalau jagi nak drive. Dapat oppa tidur" jawab dia.Terus dia pergi ke kerusi penumpang di sebelah pemandu. "Kalau dah penat, kejut oppa biar oppa drive lak tau. Takut jagi penat pulak" kata Jungkook sebelum melelapkan mata. Aku hanya menggelengkan kepala. Aku startkan enjin kereta dan keluar dari kawasan parking lot shopping mall tersebut. Aku mengikut arah yg telah GPS tetapkan. Aku bawak kereta dengan tenang tanpa sebarang gangguan. Jungkook pun dah lama tido. Aku naikkan suhu kereta lepas tengok dia menyelimutkan diri dengan jacket tebal dia.

Barista and English teacher + jjk and pjmWhere stories live. Discover now