Pagi yang tak berapa nak indah
Jae Hee's POV
"Morning my precious princess that i treasured the most" kata Jungkook sambil tersenyum manis."Oh Jung- wait what? JUNGKOOK?!" Macam mane dia boleh masuk bilik aku. Aku terus tarik selimut aku tutup muka aku. Omg aku dah la tak pakai pape siak kat muka.Bare face jek." Jagi? Nape ni? Demam ke?" Jungkook tarik lembut selimut yg tutup muka aku. "Oppa jgn la jagi malu la mesti muka jagi lawak" sahut aku sambil menutup muka aku." Mane ade.Muka jagi ni paling lawa dalam dunia and oppa kalau boleh nak tengok muka jagi hari-hari. Coz you're my lost princess and i'm your prince charming" auch pagi pagi dah buat i terharu. Untung dapat Jungkook.
"Ehem ehem!" Takyah nak ber-prince princess boleh tak? Aku buat korang jadi gemok kang baru tahu. Jadi macam mochi" alamak baru nak jiwang pagi pagi ni. Sibuk la Kai ni. #KaiHyunGotNoJams."Dah jom turun makan.Aku dgn Jimin jenuh dah tengok korang buat pickup line pagi-pagi ni"kata Kai sambil meninggalkan kami. Aku masuk dalam bilik air dgn Jungkook. Jangan fikir lain please. Jungkook tolong aku berus gigi dan cucikan muka aku sebab dia tak bagi aku buat sendiri. Dia kata aku sakit so biar dia jadi babysitter aku harini. Bless this little Seagull Jungkook.
Meja makan
Aku duduk sebelah Jungkook, depan Jungkook ialah Jimin dan sebelah Jimin ialah Kai Hyun. Harini kita makaannnnnn Nasi Goreng Kimchi yeahhhh. Eleh aku tahu kenapa Kai buat nasi goreng kimchi. Sebab ni makanan favourite Jimin ceh. Jungkook suapkan aku walaupun aku berkeras nak makan sendiri. Dia kata kalau aku langgar arahan dia nanti dia merajuk 7 hari 7 malam. Okay aku taknak dia merajuk,so dengar jela. Nanti dia jadi lost seagull kat Seoul sorang sorang.
"Hm korang? Alang-alang kita harini cuti kan ape kata kita semua dgn bts pergi jejalan? Dah lama tak pergi tengok Pulau Jeju nak?Boleh tak? Teringinlah,hmmm" kata aku sambil buat pout. Nak perhatian punya pasal. #JaeHeeSoCute hahahahaha. "Hm okay jugak kan tapi kau takpe ke? Dengan tangan sakit tu?"tanya Kai sambil memandang luka-luka aku. "Aku okay jela. Jimin oppa lak? Okay? Oppa? So how guys? Can we go?" Diorg semua angguk! "We can with Bts hyung too okay jagi?" Yeahhhhh!! Makin ramai makin meriah. So...JEJU ISLAND HERE We COME.
Tiba-tiba Kai Hyun menerima satu panggilan"Miss Kim,ade org buat tempahan dalam sepuluh orang.Miss Kim boleh tak datang cafe sekarang"suara dalam the mula berbicara.Muka Kai yang tadinya ceria berubah.
YOU ARE READING
Barista and English teacher + jjk and pjm
FanfictionPerjalanan kita dalam hidup tak semestinya lancar. Mesti ada sekatan dan halangan. Siapa yang sanggup hari-hari dipenuhi dengan seksaan. Jadi dia orang sahabat telah mengambil keputusan untuk lari dari tempat yang layak diberi nama 'neraka'. Apabil...