Rumah Jae Hee & Kai Hyun
8.45 malamJae Hee's POV
*TUK TUK* Bunyi ketukan di pintu.Aku bukak pintu rumah aku perlahan-lahan. Aku nampak Jungkook berpeluk tubuh. Badan dia basah kuyup.Aku berlari ke bilik aku untuk mengambil tuala dan balutkan badan dia. Aku nampak muka dia pucat. "Ja-jagi mianhae" cakap Jungkook tergagap tahan kesejukan. Aku diamkan mulut dia dengan ciuman. Aku takut ni kali terakhir aku dapat rasa cinta dari dia. Lama kami cium sebelum aku leraikan. "I forgive you. Now,just go to my bathroom. Take a shower then go to the wardrobe to change your clothes and rest on my bed. I'll be right back okay?" dia menggeleng laju. "Nak jagi temankan oppa" rayu dia tak ubah macam kanak-kanak. "Okay.Apa kata jagi buatkan bubur dengan hot chocolate untuk oppa,then oppa gi mandi?",cadang aku. Dia angguk perlahan.
*******
Still Jae Hee's POV
"Kai help me"aku buat mata cute. "Haih nak ape? Nak bergayut pun takleh" protes Kai."Gayut ngan sape tu"sindir aku sambil mencuit bahunya."Hish sibuk je.Nak apa?","Ajarkan Jae buat bubur dengan hot chocolate"rayu aku.Tersembur air yang Kai tengah minum. Haih hang kalut pasai apa. "Kau biar betul?!"soal Kai terkejut. "Yelah. Ni pun sebab Jungkook" jawab aku. "Oh tahu kau kesian? Tadi tu before aku ceramah setengah jam tu kau buat ape? Menangi alamak sentap. "Nak ajar ke tak ni?" Aku mula meregek."Memang lah nak ajar.Tapi takut bila aku buat,hot chocolate tu jadi.Tapi bila ko wat jadi racun lak kang",gelak Kai."Yah!!Dah la,cepat lah ajar"kata aku.
Aku masak bubur then Kai buat sup ayam. Dia bancuh 3 mug hot chocolate. Dua untuk aku dengan Jungkook satu lagi untuk dia. Aku tengok bubur dah masak. Kai campurkan bubur tu dengan sup. Aku letakkan mangkuk bubur dengan air atas dulang. Aku bawak sampai ke bilik aku. Aku tengok Jungkook tengah mengigil tahan sejuk. Aku kejut dia perlahan-lahan. Aku tahu dia tak makan lagi.
"Oppa? Ireona" Aku usap rambut dia. Dia mengeliat kecil sebelum aku bantu dia duduk. "Oppa makan sikit eh? Jagi tahu oppa tak makan lagi. Jagi ade buat bubur dengan hot chocolate ni. Makan sikit eh?" Aku pujuk dia. Aku suapkan dia bubur. "Sedap.Sape buat ni?" Tanya dia lembut. "Bubur ni jagi masak tapi sup ni Kai buat"kata aku perlahan. "Takpe jagi. Jagi boleh belajar sikit sikit. Nanti kalau kita dah kahwin tiap hari oppa makan rumah" kata Jungkook. Aku tergelak kecil. "Yeah my princess dah gembira balik" kata dia sambil tepuk tangan.
"Jagi, remember when i told you that my crazy cousin madly in love with me? Her name is Jeon Areum mental sikit selepas ex dia tinggalkan dia. Lagipon oppa kena bawak dia sekali sebab eomma yang suruh" kata Jungkook panjang. Oh aku salah sangka la ni. "Op-" tak sempat nak cakap Jungkook dah potong. "Araseo, oppa maafkan jagi" Aku peluk Jungkook nak hilangkan sejuk. "Thank you princess for keep me warm and give me best hug ever. Lepasni nak sakit jela" ujar Jungkook sambil cium dahi aku.
YOU ARE READING
Barista and English teacher + jjk and pjm
FanficPerjalanan kita dalam hidup tak semestinya lancar. Mesti ada sekatan dan halangan. Siapa yang sanggup hari-hari dipenuhi dengan seksaan. Jadi dia orang sahabat telah mengambil keputusan untuk lari dari tempat yang layak diberi nama 'neraka'. Apabil...