Hospital Seoul
Kai Hyun's POV
Aku harap prank ni jadi. Rasa bersalah pulak aku lempang muka tapi dia biadap sangat. Macam mana kalau aku betul-betul sakit nanti. Mungkin ke dia akan cakap benda yang sama macam tadi? "Jae kau rasa dia marah aku tak?"tanya aku pada Jae Hee. "Tah la Kai rasanya la sebab time Jae cakap dengan dia, dia macam menangis tapi macam marah pun ade so Jae tak tahu la" jawab Jae Hee panjang. Aku mengeluh kecil. Rasa nak batalkan plan ni pun ada tapi takleh sebab dah pergi sejauh ni. "Jae kalau aku batalkan plan ni boleh?"tanya aku lagi. "Okay Jae faham. Rasa menyesal, kesian, rasa nak mintak maaf kat Jimin oppa kan?"teka Jae. Tapi semua betul. Tak sanggup nak tipu lagi la. "Haah semua kau teka betul" jawab aku sambil mengeluh. "Takpe Kai nanti dia akan tahu jugak so jangan risau. Dia takkan tinggalkan Kai lepasni. Tu janji Jae kat Kai okay?",kata Jae Hee sambil mengeluarkan jari kelengking membuat pinky promise. "Jae Hee promise" sambung dia lagi. Aku pun sambut pinky promise dia. Kami sama sama senyum lalu berpelukkan. "Dah takmo sedih sedih dah. Jae Hee ade ni. Pelakon terbaik Korea mane boleh sedih" kata Jae Hee membuat aku tergelak besar. Aku menepuk lengan dia. "Aduh sakit la" kata dia sambil menggosok lengan dia. "Sorry.Kau la ni buat lawak "jawab aku.Tak lama lepastu Jimin masuk wad aku. Terus kami terkedu.
Jimin's POV
Aku masuk wad Kai dan gelak ketawa mereka berhenti dengan serta merta.Jae Hee keluar. Aku duduk kerusi sebelah dia. Aku langsung tak tengok muka dia. Bukan aku tak sayang dia tapi aku sedih kenapa kena dia sorokkan penyakit dia? Tetiba aku rasa tangan sejuk di atas tangan aku. Terus aku pandang dia. "Oppa" kata dia sambil senyum. "Oppa mianhae YunYun pasal lempang oppa, buat oppa risau"kata dia sebelum menangis. Aku terus peluk dia. Dia letak kepala dia atas dada aku. Aku gosok-gosok perlahan belakang dia. Tersedu-sedu dia menangis. Jimin ape kau dah buat ni?
"Yah,ulijima.. YunYun janganlah nangis,nanti oppa pun nangis" kata aku perlahan sambil mengeratkan lagi pelukan.Aku cuba untuk sorokkan air mata aku. "Oppa mianhaeyo"kata dia lagi. "Araseo YunYun"balas aku sambil meletakkan dagu aku atas kepala dia. Lama kelamaan dia mula berhenti nangis. Aku tengok dia dah tertido. Aigo this kid. Mata dia masih basah dengan air mata. Aku terus lap air mata dia sebelum baringkan dia atas katil hospital. Aku selimutkan dia sebab badan dia sejuk gila. Aku kucup dahi dia perlahan dan duduk atas kerusi. Aku pegang tangan dia erat sebelum aku membuat keputusan untuk keluar.Aku tengok gelang yang aku bagi,masih terletak kemas di pergelangan tangannya.Aku keluarkan phone aku dan call Jungkook. Tapi dia tak angkat pulak. Ni mane pulak Jungkookie pergi ni? Haih aku try call Jae Hee pulak. Aik tak dapat gak? So aku call sorang sorang ahli BTS semua tak angkat termasuk la manager hyung. Apakah? Ingat lawak ke tak angkat phone aku ni.
YOU ARE READING
Barista and English teacher + jjk and pjm
FanficPerjalanan kita dalam hidup tak semestinya lancar. Mesti ada sekatan dan halangan. Siapa yang sanggup hari-hari dipenuhi dengan seksaan. Jadi dia orang sahabat telah mengambil keputusan untuk lari dari tempat yang layak diberi nama 'neraka'. Apabil...