31☕

86 59 0
                                    

Kai Hyun's POV

Melihat Jimin yang sedang menikmati makanan,lagilah aku tak sampai hati nak bagitau kebenaran. Ah, dah tiba masanya untuk aku berterus terang.

"MinMin-ah..."aku panggil dia."Nae?"Jimin memberhentikan pergerakannya dan pandang tepat ke mata aku. *GULP* "MinMin...sebenarnya...sebenarnya..."aku tak sanggup nak cakap. "Sebenarnya Jimin bukan orang pertama yang suka kat YunYun"aku cakap dengan laju sambil memejamkan mata aku dengan rapat.Aku genggam tangan aku dengan sekuat-kuat hati sampai bergetar badan aku.Aku tidak mendengar sebarang jawapan.Tiba-tiba, aku rasakan sesuatu yang hangat di tangan aku.TANGAN JIMIN.Aku membuka mata aku perlahan-perlahan dan mendapati Jimin sedang tersenyum sambil memegang erat tanganku."YunYun-ie, gwaenchanha".Mata aku mula berkaca mendengar kata-katanya itu.

Aku mula berbicara semula,
"Masa YunYun dekat rumah anak yatim,ada sorang lelaki.Nama dia Song Baek Ho,anak kepada pemilik rumah anak yatim tu.Tiap-tiap hari..."air mata aku mula mengalir deras."Tiap-tiap hari dia akan datang dekat YunYun dan..suruh YunYun bagi peluang untuk terima dia.YunYun tak tahan dengan desakan dia.Dia selalu kurung YunYun dalam bilik dia.Dia baik tapi dalam sekelip mata,dia boleh jadi benda yang paling YunYun takutkan". Tangisan aku dah tak terkawal.

Jimin terus bangun dari kerusinya dan membawa aku masuk ke bilik.Kemudian dia keluar semula untuk mengemas meja.Aku hanya duduk di atas katil, menunggu.Fikiran aku mula meliar. -Dia marah aku ke?Dia benci aku ke?Dia dah tak terima aku ke?Adakah dia anggap aku jijik?- Bunyi pintu dibuka menyedarkan aku dari lamunan.Jimin hanya duduk di sebelah aku tanpa bersuara."Oppa.."aku memanggil dia.Dia cuma memalingkan mukanya dan merenung ke dalam mata aku.Satu kucupan hinggap di bibir aku."YunYun,oppa takkan marah YunYun sebab lelaki tu.Oppa cuma marah sebab kenapa YunYun tak percaya yang oppa boleh terima YunYun.Oppa kan dah janji yang oppa akan jaga YunYun,no matter what"."Be-betul ke?"aku tanya untuk mendapatkan kepastian.Dia hanya tergelak kecil dan menolak aku ke atas katil untuk membaringkan aku.Sekarang,dia di atas aku."Betul lah"dia kucup dahi aku perlahan.

*******

Jimin's POV

Aku menarik dia dalam pelukanku.Degupan jantung dia laju. Aku membisikkan sesuatu ke dalam telinga dia"Tengok movie jom?"aku ajak dia."Ok je.Cerita apa?" Dia soal aku. "Urmmm,romance?". Haish,ini la girls.Nak cite romance je."How about horror or thriller?Kan malam ni.Ke YunYun takut?"aku senyum sinis.Dia dah menggelabah."M-mana ade"dia tergagap. "Okay then,let's watch The Evil Dead.Boleh?"."O-Okay"dia mencapai remote dan memberinya kepada aku."Bukak lah","MinMin lah"eleeh.Takut le tew. Aku nampak Kai dah tarik selimut untuk tutup muka.Aigoo, gwiyowoooo."Cerita baru intro.Takkan YunYun dah takut?"sindir aku.Tiba-tiba aku dengar Kai jerit.Terpelanting remote yang aku tengah pegang."Aaah, MinMin-ah.Tutup lah,tutup"tangan dia yang kecil menepuk-nepuk bahu aku.Aku tersenyum tengok telatah dia.Aku tutup TV dan pergi ke sebelah dia.Aku balutkan tangan aku pada tubuh kecilnya yang menggigil ketakutan.Terus dia membalas dengan pelukan yang erat.Tak lama lepas tu,pelukan itu terlerai."Goodnight YunYun.Oppa cuma nak YunYun tahu yang walau apapun yang jadi,oppa will fight for you"lalu aku mengucup dahi dia dan membisikkan sesuatu.

"Saranghae"

Barista and English teacher + jjk and pjmWhere stories live. Discover now