Fancy Seafood Restaurant
Pintu restaurant ditolak dan pelayan sudahpun menunggu ketibaan Jimin dan yang lain. "Mr. Park, Mr. Jeon this way" ucap salah seorang pelayan sambil menunjukkan arah ke meja yang sudah ditempah. "Jiminie, Jungkookie sini sini"jerit Hoseok sambil melambai-lambaikan tangannya. Mereka berempat pon mengambil tempat duduk masing-masing.
"Aigoo,Kai Hyun-sii, Jae Hee-ssi. Cantiknya awak berdua malam ni. Untungnya Kookie dengan Chim dapat awak berdua" lafaz Taehyung. "Tengok la siapa yang cari. Ni Golden Maknae la" kata Jungkook sambil membetulkan kolar kemejanya dengan mungukir smirk. "Mengada je dia ni tau. Tak sedar diri tu dah tua"jawab Jae Hee sambil mencubit lengan Jungkook perlahan. "Aduh sakit la jagi" ujarnya sambil menggosok-gosok lengan dia untuk menghilangkan rasa sakit. "Tula siapa suruh cari pasal. Orang datang nak makan, oppa datang dapat cubit" ujar Jae Hee lagi. Jungkook mencebik mukanya.
Mata Jin tak berkelip memandang Kai Hyun. Memang Kai jadi tumpuan malam tu. Patutla Jimin suka sangat dengan Kai. Tengok macam tomboy, tapi bila pakai baju feminine memang cair yang melihatnya. "Ehemm,tak nak order ke hyung?" ujar Yoongi melihat Jin tidak habis memerhati Kai dari tadi. "Hah? Oh,order la. Kenapa tak order lagi? Order order. Lama hyung tunggu nak makan" kelam-kabut Jin nak menjawab. "Aip hyung. Chim punya. Nak pergi cari yang lain" kata Jimin sambil memegang tangan Kai erat. "Eleh macam hyung tak laku pulak"jawab Jin sambil menjeling mata ke arah Jimin. Mereka hanya tergelak kecil.
"Kai, awak nampak lain gila malam ni. Dengan brown natural tone eye make up lagi. Fuh perfectoo!" ujar Hobi manakala Jimin hanya tersenyum lebar. "Eh eh. Orang puji Kai, sebelah dia pula yang senyum. Pelik pelik je si Mochi ni" sambung Namjoon. Jimin cepat-cepat suap makanan dalam mulut dek tahan malu. Telinga Jimin kemerah-merahan kerana malu tapi Kai tak sedar pun. "Haih Tae, bila kita nak berpunya pulak eh?" Soal Yoongi sambil menongkat dagu di meja. "Tah la hyung. Nak tackle Kai, Chim dah ambik dulu. Kookie pula dengan Jae Hee. Sedihnya hidup" ujar Taehyung sambil membuat derp face. "Oit. Orang datang sini nak makan bukan tengok kau buat derp face. Kesian Jae Hee nak makan asyik tergelak dari tadi" kata Hobi sambil mengetuk kepala Taehyung dengan sudu. "Aduh yela yela" ujar Taehyung,menggosok tempat yang diketuk tadi.
"Jimin hyung, lepas makan nanti Kookie dengan Jae Hee balik ikut hyung yang lain. Nak jalan-jalan kejap" Kata Jungkook memecah kesunyian di meja makan. "Oh,nanti Kai noona dengan hyung balik guna kereta la eh? Kookie dengan Jae tumpang hyung yang lain je" sambungnya lagi. "So lepasni kita berpecah la?" Soal Kai sambil menyuapkan makan ke Jimin. "Ha ah. Nanti kalau ade apa-apa, just call Kookie or Jae jela eh?" Kata Jungkook. Jimin hanya menyambut makanan yang Kai suapkan lalu mengunyahnya dengan mengukirkan eyesmile. "Alaaa,janganlah macam ni noona. Jealous Kookie ni. Bukan dapat suap. Asyik kena cubit je" kata Jungkook bernada sedih. Jae Hee hanya menjeling sambil menyuapkan stik daging kepada Jungkook. Terus dia terdiam. "Nah,ambil ambil. Nak sangat" jawab Jae Hee geram.
YOU ARE READING
Barista and English teacher + jjk and pjm
Fiksi PenggemarPerjalanan kita dalam hidup tak semestinya lancar. Mesti ada sekatan dan halangan. Siapa yang sanggup hari-hari dipenuhi dengan seksaan. Jadi dia orang sahabat telah mengambil keputusan untuk lari dari tempat yang layak diberi nama 'neraka'. Apabil...