Kediaman Jeon
10:30 pagi
Jungkook's POV
Aku dan Jae Hee dah siap untuk pulang. Kami duduk di atas sofa di dalam bilik,menonton televisyen bersama-sama. Aku membelek jam di tangan dia. Dia pakai jam yang aku bagi. Aku cuma tersenyum. Oh ya,aku baru teringat sesuatu. Aku terbangun dari posisi baring di atas peha Jae Hee dan pergi ke laci. Mane aku letak benda tu eh? Yes dah jumpa. Aku ambik kotak berwarna merah lalu duduk di sebelah dia.
"Jagi, oppa ade suprise" kata aku sambil menyorokkan kotak itu di belakang aku. "Oppa dari first kita date, asyik oppa je bagi jagi hadiah.Tu tak kira suprise lagi.Takpe la,kesian oppa.Asyik bazirkan duit untuk jagi je"jawabnya. "Tak kesah la. Jagi tu yeojachingu oppa. Takkan la jagi nak oppa bazirkan duit untuk perempuan lain. Dah tutup mata cepat hehehe"sambung aku.
Jae Hee akur lalu menutup matanya rapat. "Jangan bukak tau"kata aku lagi. Dia mengganguk kecil. Aku memasang satu rantai bersama loceng kecil disaluti emas di lehernya. "Okay dah. Jagi dah boleh bukak mata" kata aku sambil tersenyum.
Jae Hee's POV
Aku pergi ke cermin dinding Jungkook dan aku lihat satu rantai emas di leher aku. Aku terus memeluk Jungkook erat. "Thank you baby. I love it"kata aku sambil memeluk pinggangnya. "Welcome honey"jawabnya lalu mencium rambutku. Aku mengeratkan pelukan.
Aku letakkan kepala aku di dada dia. Aku nak gitau Kai la mesti dia happy kan?"Oppa kejap eh jagi nak call Kai" pinta aku. "Eleh nak gitau dapat rantai baru dari oppa la tu?"teka dia. Kami tergelak kecil. Aku hanya hanya mengganguk beberapa sebelum meleraikan pelukan. Aku mencapai Iphone aku di atas meja belajar Jungkook dan mendail no Kai. Dia angkat yeah. "Hello Kai?" tanya aku sambil menunggu dia untuk balas balik.
Jungkook yang berdiri di sebelah aku menyuruh membuka loud speaker. Aku membukanya dan apa yang aku dengar hanyalah suasana di sekeliling, senyap semacam. Aku tak dengar suara Kai langsung ataupun Jimin. Panggilan aku dan Kai terputus dan bila aku call balik, tiada siapa pun yang angkat.
"Oppa,mane diorang ni?"soal aku risau. Dia hanya mengangkat bahu. Dia cuba call semua ahli BTS yang lain tapi hampa. Semua tak angkat call. "Maybe diorang busy kot kat cafe sebabtu tak dapat angkat call kita" kata Jungkook sambil cuba untuk melegakan hati aku. Aku mengeluh kecil sebelum mem-pack luggage aku
"Oppa jom la. Nanti lambat gerak, lambat sampai"kata aku memecahkan kesunyian di bilik. "Ah okay okay" kata dia sambil membantu aku menyiapkan luggage untuk pulang.Jungkook letakkan dagunya di atas kepala aku. "Oppa palli"aku merengek kecil tanda tidak suka. Dia hanya tergelak kecil sambil membantu aku menyusun pakaian kami masuk ke dalam luggage kembali.
Aku mencapai semua barang, check takut ada yang tertinggal dan aku letakkan dress panjang floral spring di atas katil . Aku menyuruh Jungkook turun membawa luggage dulu. "Oppa turun dulu. Jagi nak mandi dulu tau" kata aku. Dia balas dengan anggukkan.
YOU ARE READING
Barista and English teacher + jjk and pjm
FanfictionPerjalanan kita dalam hidup tak semestinya lancar. Mesti ada sekatan dan halangan. Siapa yang sanggup hari-hari dipenuhi dengan seksaan. Jadi dia orang sahabat telah mengambil keputusan untuk lari dari tempat yang layak diberi nama 'neraka'. Apabil...