Jimin's POV
Mutiara jernih tak berhenti mengalir keluar dari mata hitam Kai Hyun.Aku memegang erat tangan Kai untuk tenangkan dia.Kepala dia aku rapatkan ke dada aku dan aku balutkan tangan aku di badan dia.*DUP DAP DUP DAP DUP DAP* Ternyatalah degupan aku sentiasa tak teratur bila dia berada dekat dengan aku.Tiba-tiba,satu rasa yang menyakitkan hinggap di dalam dada aku.Rasa seakan-akan ditumbuk dengan kuat.Aku terus melepaskan Kai dari dakapan dan batuk yang tak berpenghujung. Muka Kai jelas terpancar seribu tanda kerisauan."M-MinMin-ah.."dia panik dan berlari mendapatkan ahli BTS yang lain."Jinnie oppa,Jimin..Jimin" aku nampak dia menarik-narik lengan baju Jin,cuba untuk memberitahu sesuatu terjadi ke atas diri aku.Jin bergegas mengiringi aku ke kereta untuk membawa aku ke hospital.Kai Hyun pun turut ikut.
*******
Hospital Busan
1.10 pagiKeadaan di hospital agak sunyi.Maklumlah,dah pagi.Kai dan Jin hanya bertemankan kedinginan malam sementara menanti Jimin yang ditahan di dalam wad."Oppa tak nak balik dulu ke?Nanti ngantuk nak drive"ujar Kai,bimbang akan keselamatan Jin."Habis tu,tak kan nak tinggalkan Kai sorang-sorang kat sini.Lagipon dah larut malam nih"jawab Jin.Mata Jin mula berair.Dia mula meliuk-liuk kan badannya sebagai isyarat dia mengantuk.Kai yang dari tadi mundar-mandir menepuk bahu Jin dan menyuruhnya untuk tidur.Dengan sekelip mata,bunyi dengkuran Jin sudahpun memenuhi kaki lima tingkat 3 hospital itu.
Kai mula menampar diri sendiri dan menggosok-gosok matanya.Dia memaksa dirinya untuk berjaga.Dah berjam-jam dia menunggu di luar wad Jimin.Jam di tangannya menunjukkan pukul 4 pagi."Cepatnya masa berjalan...*HUARRH*"ucap Kai sendiri.Dia pun duduk di sebelah dan menyandar di kerusi.Lama kelamaan matanya makin kuyu.Kepalanya menggelongsor ke bahu Jin yang bidang dan dengan itu dia dihanyut mimpi.
*******
Hospital Busan
6.45 pagiKai Hyun's POV
Aku terjaga dari tidur dan meluruskan badan aku.Dengan mata aku yang samar-samar,aku cuba untuk melihat bacaan jam di tangan aku."Lagi 15 minit baru boleh melawat.Haishh,lamanya"bisik aku kepada diri sendiri.Pandangan aku tertarik kepada kelibat yang sedang bergerak-gerak di sebelah aku."Jinnie oppa?"aku panggil sambil menepuk-nepuk pahanya,cuba untuk kejutkan dia."Hah,pizza satu.Lepastu naaa-.."dia mengigau sebelum dia sedarkan diri.Dalam mimpi pon fikir pasal makanan ke? Aku berdiri dan membuat regangan. Satu tepukan hinggap di bahu aku,"Cik Kim","Ya" aku dan Jin jawab dengan serentak. "Kamu berdua dibenarkan untuk melawat Cik Park di dalam","Terima kasih doktor"balas aku dengan menundukkan diriku tanda hormat. Pintu wad Jimin ditolak,kelihatan dia sedang tidur lagi. "Kai,oppa balik dulu.Nak mandi apa semua.Kai nak makan apa-apa?Oppa boleh belikan sebab oppa pon nak datang sini balik", "Eh,takpelah. Nanti susahkan oppa je"aku cuba untuk menolak tawarannya itu."Kalau macam tu,oppa belikan waffle kat kedai bawah tu eh?","Terpulanglah,Kai tak kisah"kata aku sambil duduk di atas kerusi bersebelahan dengan katil Jimin."Oppa pergi dulu,annyeong" kata Jin sambil melambai-lambai tangannya kepada aku.Aku balas dengan melambai kembali kepadanya,tidak lupa juga dengan senyuman.
YOU ARE READING
Barista and English teacher + jjk and pjm
ФанфикPerjalanan kita dalam hidup tak semestinya lancar. Mesti ada sekatan dan halangan. Siapa yang sanggup hari-hari dipenuhi dengan seksaan. Jadi dia orang sahabat telah mengambil keputusan untuk lari dari tempat yang layak diberi nama 'neraka'. Apabil...