4☕

181 61 0
                                    

Pejabat Cafe Tingkat 2

Pintu pejabat dibuka,Kai Hyun bersuara"Jae Hee,cutilah sehari dua"."Nanti siapa-","Tak payah risau pasal aku,aku boleh jaga kedai ni.Kau tu,luka sana sini".Aduhai sebab ni la aku sayang YunYun ni. Muahaha maaf Jimin pinjam nama manja tau. "Takpela aku dgn Jimin jaga kedai. Jungkook! Kau hantar Jae Hee balik, kau teman dia kat rumah tau sampai aku balik. Nanti aku sampai baru kau balik tau" arah Kai Hyun kepada Jungkook. Jungkook dukung aku cara bridal style sebab taknak bagi aku jalan." Oppa turunkan Jae. Malu la depan Kai dgn Jimin" aku menutup muka aku dengan dada bidangnya. "Shh jagi sakit, takpe oppa bawak gi kereta eh. Kita balik rumah" katanya sambil senyum padaku. Kai Hyun dgn Jimin melambai ke arah aku dan Jungkook semasa kami melangkah keluar cafe dan menuju ke arah kereta kami.

"Bilalah kita nak macam tu kan Yunyun"Kata Jimin dgn nada yang sedih.Kai tidak menghiraukan Jimin dan terus masuk ke dalam cafe."YUNYUN!!!Dengar tak?!Merajuk karang" Kata Jimin yang mula pout sambil buat muka bengang."Merajuk lah oppa. YunYun malas nak pujuk" Jawab Kai Hyun.Itulah Kai Hyun, perempuan mempunyai hati keras dan tak nak tunjuk sayang dia dekat Jimin.Bukannya dia taknak,cuma dia bukan jenis perempuan tergedik-gedik depan Jimin.Tapi dari dalam lubuk hati dia,Jimin lah first prioritynya."Buatlah muncung itik tu,jadi betul-betul mulut macam tu baru tau".Kata Kai sampai mencapai kunci kereta."YunYun nak pergi mana?"Jimin memberi pandangan dengan puppy eyes nya."Nanti YunYun balik awal lah,tak payah risau.Beli barang je"."Orang balik nak spend time,dia sibuk nak buat tu buat ni.Lain kali tak payah baliklah".Jimin terus tinggalkan Kai Hyun terpinga-pinga.

Kai Hyun's POV

*Aku tegas sangat ke*Aku bermonolog sendiri.Malas nak fikir,aku pun menuju ke kereta untuk pergi ke kedai.

[Time Skip]

Busan Beach House Cafe
11:45 malam

Perkara pertama yang aku nampak ialah Jimin sedang mengelap meja.Dia tak menyapa aku macam selalu.Tapi aku tak ambil peduli dan terus ke dapur untuk menyusun barang.Setelah selesai,aku pergi ke Jimin dan menyapa dia dengan menepuk bahunya"MinMin,dah tengah malam.Tutup kedai jom."Kain tadi yang dipegang ditinggalkan atas meja.Sapaan aku dibiarkan tak berjawab.Aku perhatikan Jimin tanggalkan apron dan menyangkutnya.

Terus dia pergi ke kereta dan aku terkial-kial nak kunci pintu cafe.Suasana dalam kereta sangat berbeza.Kebiasaannya dia akan buat lawak,menyanyi tapi malam ni,diam."Marah Yunyun ke?" Aik asl dia ni? Tak jawab pulak."Wae?" Masih soalan aku tak jawab. Aku cuba pegang tangan dia tapi dia tepis tangan aku perlahan. Aku nampak mata dia masih tumpu pada pemanduan. "Oppa? YunYun tanya tapi oppa tak jawab. Apa masalah oppa ni? Yunyun penat tadi layan customer, jaga kaunter,dengan Jae Hee takde lagi. Oppa jangan la macamni. YunYun penat oppa. Sangat penat"kata aku perlahan sambil pandang muka Jimin. Apa salah aku? Ke Jimin dah tak sayang aku? Mata aku mula berair mengenang perangai Jimin yang langsung tak endahkan aku.

Barista and English teacher + jjk and pjmWhere stories live. Discover now