63☕

30 52 2
                                    

Jungkook's POV

Aku tersedar dari tidur aku yang lena selepas terdengar satu bunyi hon lori yang kuat. "Jagi?!"jerit aku sambil menggosok kelopak mata aku dengan laju. Aku melihat di tempat duduk pemandu. Jae Hee masih lagi celik mata untuk memandu."Lane sebelah lah oppa"jawab Jae Hee.Aku mengurut perlahan dada aku."Jagi berhenti kat perhentian depan tu la,eh? Bagi oppa bawak pulak. Kesian jagi bawak kereta. Jagi pulak tido okay?" kata aku sambil membetulkan kedudukan aku yang tadinya dalam posisi menyandar kepada duduk tegak. "Okay oppa" jawab dia sambil menumpukan perhatian pada pemanduan dia. "Hah,sini sini"aku mengarahkan Jae Hee untuk bertukar tempat antara pemandu dan penumpang.

Aku mula memandu pula sementara Jae Hee menelefon Kai namun tak berjawab. Sibuk dengan preparation kot.Aku melihat jam yang kemas di tangan aku sekilas. -8:45 p.m.- Aku mengeluh kecil. Baru je masuk sempadan Busan. Lambat lagi nak sampai. Aku mengeluh kecil. "Jagi tido la dulu eh? Mesti penat kan sebab shopping tadi. Nanti dah sampai oppa kejutkan jagi, okay?"kata aku. "Okay" jawab dia ringkas sebelum merebahkan diri di kerusi. Aku mesej Kai supaya bersiap sedia di cafe bersama sama hyung yang lain.

Busan Beach House Cafe
9.45 malam

Jae Hee's POV

Aku tersedar dari tidur aku lepas aku rasa kereta tak bergerak. Aku menggosok kelopak mata perlahan. Aku lihat di kerusi pemandu dan kosong. Aku mula cuak. Mana Jungkook pergi lak ni? Dah la malam ni tinggalkan aku sorang sorang dalam kereta. Aku baru perasan yg aku ade depan cafe. Aku mula tergerak hati untuk masuk. Aku tutup enjin kereta Jungkook dan mengambil semua barang aku masuk ke dalam sling bag aku. Aku teragak untuk masuk ke dalam cafe lepas perhatikan keadaan dalam cafe gelap gelita. Aku menolak pintu cafe perlahan dan menapakkan kaki aku. Gelap. Aku tak nampak apa apa. Aku mula meraba raba sekeliling aku untuk mencari suis.

"SUPRISE!!" Jerit semua selepas lampu dinyalakan dan semuanya aku nampak jelas. Aku lihat lantai cafe penuh dengan belon dan siling cafe dgn belon helium berwarna warni. Aku lihat hiasan bena di dinding cafe "happy birthday Jae Hee". Aku tergamam. "Suprise Jae! Happy birthday!" Kata Kai sebelum aku berlari ke arah dan memeluknya. "Te-terima kasih Kai"kata aku tersedu sedu. "Dah dah takmo nangis. Nanti birthday girl dah tak comel"jawab Kai sambil mengosok belakang aku. "Happy birthday princess! Yeah jagi dah 23 tahun"sorak Jungkook terus memeluk aku pula. "Mekasih oppa for everything"jawab aku sambil membalas pelukkan. "Group hugs" teriak Hobi hyung sebelum aku rasa aku dihimpit oleh semua org. Akhirnya pelukkan tersebut terlerai. "Happy 23th Birthday Im Jae Hee!" jawab semua serentak. "Presents for you bestie,atas meja tu but before tu kita makan kek" kata Kai sebelum ke dapur dan keluarkan kek. Kek berbentuk Unicorn, my bae. Mereka menyanyikan lagu untuk aku. Aku berdoa sebelum tiup belon. Aku potong dan mendapat tepukan yg meriah. "Wish ape tadi?"soal Jungkook. "Adalah nanti oppa tahu juga la"jawab aku menjelirkan lidah.

Barista and English teacher + jjk and pjmWhere stories live. Discover now