Rumah Jae Hee & Kai Hyun
8 pagiJimin's POV
Sinaran mentari yang memancar dari tingkap mengganggu aku dari tidur.Aku lihat di sebelah aku,kosong.Aku bangun dan duduk di atas katil.Dalam keadaan mamai,aku berdiri dan keluar dari bilik.Bunyi periuk belanga sudahpun kedengaran."YunYun-ie...Buat ape tu?"aku tanya dia dengan suara aku yang serak."Oh,MinMin.Baru nak buat breakfast.MinMin nak makan apa?"."Pancake.And of course your coffee babygirl" aku jawab dengan nada manja sambil melagakan pipi aku di pipinya."Pergilah mandi dulu"kata Kai.Aku angguk sambil menggosok-gosok mata aku.Aku mengambil tuala dan melangkah masuk ke dalam bilik air.Air sejuk memukul kulit aku,meremang.Sesudah mandi,seperti biasalah,makanan dah siap terhidang.Aku tarik kerusi Dan duduk menghadap Kai."YunYun"aku panggil dia."Mmm"dia jawab ringkas."Minggu depan MinMin ade tour.YunYun boleh ke duduk sorang?"aku soal."Alahai MinMin ni...Kan YunYun duduk dgn Jae"."Yelah.Tapi kalau MinMin ade,MinMin boleh jaga YunYun"aku berkata sambil menundukkan pandangan.Kai membelai lembut pipi aku.Aku tengok dia yang sedang senyum.Tapi dalam senyuman dia ada kesedihan yang tak dapat disembunyikan dari aku.
*******
Kai Hyun's POV
Kena pergi tour lagi.Like...really?Huuh~~"MinMin-ie pergi sana nanti jaga diri eh?Jangan cari orang lain pulak,tau?"tangan aku yang ada di pipi dia digenggam kemas oleh dia."Aniy... YunYun my one and only.Dah lah,lapar.Jom makan.Nanti sejuk tak sedap".Amboi,lapar sangat nampak.Dalam pada kami makan,telefon Jimin mula berdering.
*******
Jungkook: Yeobosaeyo ,Jimin hyung.Ada benda nak inform.It is about our tour.
Jimin:Wae?
Jungkook:Hyung,kita kene pergi awal.
Jimin:Bila?
Jungkook:3 hari lagi.
Jimin:......
Jungkook:Hyung?Hyung..?
*******
Jimin's POV
Aku terus memutuskan talian.3 hari lagi?Aku tengok ke arah Kai.Die merenung aku,mengharapkan penjelasan.Aku menarik nafas Dan mula berbicara,"YunYun-ie,oppa punye tarikh tour diawalkan".Sebaik saja aku menghabiskan ayat,sinaran di matanya mula pudar.Dia menundukkan pandangannya."YunYun..."dia masih mendiamkan dirinya.Aku bangun dari kerusi dan menuju ke dalam bilik.Aku mengambil satu kotak kecil yang dah lama aku simpan dalam laci dan keluar dari bilik. "YunYun, MinMin ingat nak bagi nanti.But since MinMin nak pergi lagi..."aku menarik tangannya supaya dia berdiri.Aku bukak kotak yang berisi dua gelang.Kedua-dua gelang itu berwarna biru.Yang membezakannya ialah tulisan yang berwarna hitam dan putih.Aku memegang lembut tangan dia dan menyarungkan gelang yang bertulisan putih."Ap-Apa ni?"tanya dia dalam keliru."Ini,tanda yang YunYun ni....milik MinMin".Mata hitam dia mula dihiasi dengan mutiara jernih."Wae? YunYun tak suka ke?"sebaik saja aku tanya, kedua-dua tangannya memegang pipi aku dan menarik aku ke dalam ciumannya.Aku dapat rasakan seperti dia tak nak mengakhiri ciuman ini.Akhirnya dia menarik dirinya dan memandang tepat ke arah mata aku dan berkata, "Suka.Suka sangat.Terima kasih MinMin".Senyuman terukir di bibirnya dan dia membenamkan muka dia ke dadaku.
*******
[Time Skip]
12.30 tengah malam
"MinMin...tak tidur lagi ke?"tanya Kai Hyun dalam nada mengantuk sambil menggosok-gosok matanya.Jimin hanya tergelak kecil dan menggelengkan kepalanya."Nak YunYun tolong oppa?","Dah siap dah pon.Ni kenapa tak tidur lagi ni?"soal Jimin."YunYun rasa kosong sebelah katil,YunYun carilah MinMin".Jimin menzipkan bagasinya dan berjalan ke arah Kai Hyun yang masih mamai.Dengan mudah,dia mendokong Kai Hyun ke katil dan membaringkannya."Tidurlah"kata Jimin sambil menyelit beberapa helai rambut Kai ke belakang telinganya."Mmm-kay"jawab Kai.Dengan itu,Kai tidur dan dibuai mimpi.
YOU ARE READING
Barista and English teacher + jjk and pjm
FanficPerjalanan kita dalam hidup tak semestinya lancar. Mesti ada sekatan dan halangan. Siapa yang sanggup hari-hari dipenuhi dengan seksaan. Jadi dia orang sahabat telah mengambil keputusan untuk lari dari tempat yang layak diberi nama 'neraka'. Apabil...