21☕

101 58 0
                                    

[Time Skip]

11 malam

Jae Hee's POV

Aku takut kalau aku bagitahu Jungkook,dia takkan terima aku lagi. Aku takut diorg akan datang cari aku dan tarik aku balik ke rumah anak yatim. I can't leave him alone. Sedang aku termenung sorang,ade org ketuk pintu wad dan org itu ialah Jungkook. Dia masuk dan duduk di kerusi sebelah katil aku. Dia duduk dan tak pandang muka aku langsung. "Hey oppa. Nape ni? Ade benda yang tak kena ke?" soal aku sambil memandang ke arahnya. Dia mengangkat kepalanya dan pandang tepat ke arah mata aku. "Oppa nak tanya jagi satu soalan,boleh?"aku mengangguk. "Sape yang jagi maksudkan dengan diorg? Kenapa setiap kali jagi mengigau, jagi ade sebut nama diorg? Sape diorg tu jagi? Oppa memang dah lama nak tanya jagi selama ni. Please oppa harap sgt jagi jujur dgn oppa sekarang"kata Jungkook lembut tapi bernada tegas.

"Hhmm jagi tak tahu nak mula dari mana"kata aku masih mengelak. Aku tarik nafas panjang dan mengeluh berat. " Im Jae Hee,now" Arah Jungkook lebih tegas. Aku tahu bila dia panggil nama penuh aku bermaksud dia marah. "Okay fine,jagi cerita.But please don't try to pity me. I don't need your sympathy,okay? I just want you to have me with who i am now. Not who i am in the past,okay oppa?" Dia angguk."Eh,kenapa serius sangat ni?English lesson eh?"Kai yang entah datang dari mana masuk ke dalam wad dan duduk di sebelah aku.Aku bisikkan perkara sebenar tentang apa yang sedang terjadi sekarang.Dia hendak bangun dan keluar tapi aku tarik tangan dia dan minta dia duduk semula.Masanya dah tiba. Tangan aku masih mengigil tapi Jungkook menggenggam erat tanganku dgn tangan dia yang hangat.

Aku memandang Kai dan dia mengangguk perlahan sebagai tanda untuk memulakannya.Aku menarik nafas dalam-dalam dan menceritakan semuanya."Jagi dgn Kai dulu dari rumah anak yatim. Masa kitaorg kat sana, ade pasangan suami isteri yang handle rumah tu. Tapi...diaorg tak laksanakan tugas dengan baik.Diorg dera semua budak kat situ termasuk jagi dgn Kai. Sebab tulah Kai tak pernah pakai baju yang terlalu terdedah.Dekat belakang badan dia-".Kai memegang tanganku dan menggelengkan kepalanya dengan laju. Aku faham Kai memang tak nak orang tau pasal parut dia.Aku tenangkan dia dengan mengusap lembut tangan dia,memberi maksud yang dia boleh percayakan aku dan Jungkook.Sebelum aku menyambung ayat aku, dia sudah pun menundukkan pandangannya ke lantai. Malu untuk menunjukkan mukanya kepada Jungkook.

Barista and English teacher + jjk and pjmWhere stories live. Discover now