54☕

52 57 2
                                    

Kediaman Jeon

Jae Hee's POV

Keluar je dari kereta,kaki aku terpaku di tanah.Bagi aku,apartment Jungkook tu dah cukup besar tapi aku salah.Rumah agam keluarga Jeon berkali ganda besar.Mulut aku tak boleh ditutup rapat melihatkan keluasan rumah ni.Jungkook menekan loceng pintu rumah tersebut.Pintu itu dibuka dan dia menjerit"Eomma!Bogosipo". Terus dia memeluk emaknya.Aku hanya tersenyum melihat Jungkook. Tapi,senyuman emaknya terus hilang apabila dia nampak aku."Ni siapa?"dia meninggikan sedikit nadanya."Eomma, kat dalam boleh kan"rayu Jungkook.Emaknya terus masuk ke dalam."Tak de apelah" pujuk Jungkook untuk menenangkan aku yang sedikit tersentak. Aku hanya tersenyum kelat.

Aku masuk ke dalam rumah agam Jungkook dan melihat satu chandelier besar tergantung cantik. Aku melihat seorang lelaki yang agak segak untuk umurnya. Aku dapat agak yang itu adalah ayah Jungkook. Dia ada iras wajah Jungkook. Aku lihat Jungkook terus memeluk lelaki tersebut dengan erat. "Annyeonghaseyo ahjussi" aku menunduk hormat lepas lelaki tersebut duduk di sofa. "Dae. Oh ini ke yeojachingu yang kookie bagi gambar haritu?" Soal appa Jungkook sambil melirikkan anak mata ke arah aku membuatkan aku tak sedap hati. "Dae appa" kata Jungkook sambil tersenyum. "Eh kenapa berdiri lagi? Duduk la" kata appa Jungkook sambil tergelak kecil. Aku duduk dengan sopan. Eomma Jungkook berjalan ke ruang tamu dengan sedulang dengan air dan sedikit makanan ringan. Dia terus melabuhkan punggung di sebelah suaminya. Patutlah parents dia pun cantik, hensem even dah berumur.

"Hmm, jemput la erk -?" Ajak eomma Jungkook tapi dipotong oleh Jungkook. "Jae Hee ma. Im Jae Hee" sambung Jungkook sambil memegang tangan aku erat. "Oh sedap nama tu. Ni ke bakal menantu appa?" Soal appa Jungkook. Jungkook hanya mengganguk sambil memandang ke arah eommanya mula menayangkan muka tidak puas hati. "Mana boleh. Menantu eomma hanya Jeon Areum, bukan perempuan ni!"tengking eommanya."Lagipun dia ni tak layak dengan Jungkook dan tak setanding dengan Areum" sambung eomma Jungkook. Pedas,menyakitkan hati aku. Aku mampu menunduk memandang lantai sambil menahan air mata aku untuk jatuh. "Eomma! Eomma tak ingat ke Areum buat apa kat kookie? Perlu kookie ingatkan? Eomma lupa yang Areum yang eomma sanjung selama ni pernah perangkap kookie untuk tido dengan dia? Dia buat kookie sampai mabuk. Tapi nasib baik ada hyung nampak" kata Jungkook panjang lebar membela aku. "Oooh,sebab perempuan ni Jungkook sanggup tolak pilihan eomma ya?! , "YA!" tengking Jungkook.

"Stop it both of you!" suara appa Jungkook bergema di sekitar kawasan ruang tamu. "Malu la sikit depan tetamu kita ni. Awak pun satu, dah tahu Areum tu macam tu masih nak buat menantu. Saya tengok si Jae Hee ni baik, sopan and masih hormat awak walaupun awak dah sakitkan perasaan dia. And for you Jungkook, congratulation appa ucapkan. Kookie dah berjaya bawak balik bakal menantu terbaik untuk eomma dengan appa. Appa harap Jungkook boleh jaga Jae Hee elok-elok. And Jae Hee pulak, jaga kookie ye? Dia anak bongsu kesayangan keluarga ni" kata appa Jungkook selepas mendiamkan diri di dalam pertengkaran dua beranak. "Baiklah ahjussi" sahut aku sambil menundukkan kepala. "Apa pulak ahjussi? Panggil appa je sebab Jungkook kan dah lamar. Dah jadi sebahagian keluarga ni dah" sambung appa Jungkook.

Gelas kaca yang dari tadi eomma Jungkook pegang dihempas ke lantai berderai.Kemudian dia memanggil salah seorang maid untuk membersihkannya.Aku tersentap dengan tindakan itu tapi apakan daya,aku tidak bermakna apa-apa dalam keluarga Jeon.

Barista and English teacher + jjk and pjmWhere stories live. Discover now