Busan Beach House Cafe
11 malamJungkook's POV
Hari dah malam dan aku sangat sangat SANGAT letih.Maklumlah,baru balik dari bercuti.Malam ni rasa macam nak something lebih pulak. Aku naik ke pejabat tingkat atas untuk bertemu dengan Kai."Kai"aku memanggil dia yang sedang focus kepada skrin komputernya."Oh,Gguk-ah.Nak apa?".Aku malu nak cakap tapi...lantaklah."Kai,boleh tak aku nak bawak Jae Hee balik rumah aku?".Dia membesarkan matanya dengan serta merta dan berdiri dari tempat duduk dia.Kai berjalan ke arah aku sambil memerhatikan aku dari atas ke bawah."Kenapa?"tanya dia."Aku takut demam dia datang balik?","Aku boleh jaga dia"jawab Kai dengan tegas."Alaa Kai.Jebal"kata aku sambil mengelip-ngelipkan mata aku.Muka comel lah konon."Tanya tuan punya badanlah". Aku menghela nafas lega sehinggalah "TAPI!!!!Limit dia 2 hari je.That's it.".Huih,terkejut aku."Kamsahamida Kai,hehe"aku menggaru-garu kepalaku."Nanti aku mintak Jimin temankan kau eh?"belum sempat dia nak jawab aku dah keluar daripada pejabat.Keluhan dia dapat aku dengar dari luar.Sorry Kai,tapi aku dah tak boleh tahan.
Aku pergi dekat Jae Hee dan nyatakan hasrat aku. "Jagi jom" kata aku sambik menarik tangannya keluar. Dia pandang aku pelik. "Dah kenapa? Saya nak tutup kedai la"dia cakap sambil cuba untuk melepaskan genggaman tapi aku genggam lebih kemas. "Kai dgn Jimin hyung boleh buat lagipun malam ni jagi tido rumah oppa" and yes dia terkejut. Kenapa dia comel sangat ni. Makin terangsang la. "Ta-tapi nanti ape yang Kai cakap pulak" dia ni kan haish sabo jela. "Oppa dah cakap dgn Kai and dia suruh tanya jagi. So boleh tak oppa ajak jagi tido rumah oppa ni?" Dia teragak-agak tapi tak lama lepastu dia angguk sambil tersenyum. Aku pun membalas senyumnya dengan senyum lebar.
Aku membuka apron Jae Hee dan sangkutkannya. Sama seperti apron aku. Aku mengenggam tangannya yang sejuk. Hidung dia merah. Comelnya jagi ni. Aku masukkan genggaman itu kedalam poket winter sweater aku sambil jalan gi kat kete. Dia terkejut tapi dia biarkan je. Aku hanya membiarkan. Aku kemudian menggosok rambut panjang yang keperang-perangan seperti warna rambutku perlahan. Dia pandang ke arah aku dan monyok. "Apeni oppa, kan rambut jagi dah tak elok" kata dia sambil mula menggosok rambut yang mula selekeh.
Aku dengan dia masuk dalam kete and dia start jadi hyperactive. Dia bukak lagu kuat kuat and ofc lagu BTS. Dia bukak and dia bersandar kat kerusi kete then tertido. Aku naikkan suhu kete , aku bukak sweater aku dan aku letak atas dia. Dia sejuk sangat sampai hidung dia merah gila.
YOU ARE READING
Barista and English teacher + jjk and pjm
FanficPerjalanan kita dalam hidup tak semestinya lancar. Mesti ada sekatan dan halangan. Siapa yang sanggup hari-hari dipenuhi dengan seksaan. Jadi dia orang sahabat telah mengambil keputusan untuk lari dari tempat yang layak diberi nama 'neraka'. Apabil...