Busan International Airport
"YunYun...".Jimin memandang ke arah Kai Hyun,memegang erat tangannya."Tak pelah,dekat cafe tu pun kan pantai.Just enjoy and have a good time for yourself.Anggaplah ni ganjaran untuk MinMin,sebab oppa kan baru balik."kata Kai sambil memberi senyuman manis kepada Jimin.Memang berat hati dia untuk meninggalkan Kai."YunYun kat sini jaga diri tau.Hari-hari mesti video call.Nanti kalau MinMin rindu macam mana?".Kai mengucup bibir Jimin dnegan lembut dan berkata "YunYun akan call oppa hari-hari. Don't worry okay?"
"Ehemmm ehemmm,EHEMMMM" Ahli-ahli yang lain sudah bersuara. Haishh,bagilah can.Kacau line betul lah."Pergilah,nanti terlepas flight pulak."Dengan itu Jimin memberi pelukan terakhir untuk kekasihnya. "SARANGHAEYO!!"sempat lagi dia jerit.
[FLASHBACK]
"Memang dah tak de orang lain ke?"."Oouh,okay.Saya akan uruskan tu esok"."Nee~Terima kasih sebab inform". Semua yang asyik mendengar mengalihkan pandangan ke arah Kai. Rasa bersalah nak bagitahu."Guys...mianhae but I can't go with you"."Wae?"Tanya Jae Hee. Selepas penerangan Kai mereka pun berfikir sama ada hendak meneruskan rancangan mereka atau tidak.Dalam pada berfikir Kai berkata"Korang pergilah,biar aku setelkan tiket flight pergi balik korg".
[END OF FLASHBACK]
Belum sampai satu jam,Jimin sudah memberi satu panggilan telefon kepada Kai.*MinMin Mochi*nama di skrin telefon Kai terpapar. Ringtone ditetapkan dengan lagu khas untuk Jimin,jadi dengan sekilas dia sudah boleh meneka siapa yang menelefonnya.
"Anyeonghaseyo!!Jagiya,I miss you" suara dalam telefon itu berkata.Tersenyum-senyum Kai sambil memandu.Macam mana lah dia boleh menjerit dalam flight tanpa kena tangkap."YunYun belum sampai cafe lagi dah rindu?". "Mestilah.Tengok Jae Hee dengan Jungkook duduk sama-sama,nak jugak ade YunYun di sisi oppa ni".
Tergelak kecil Kai mendengar kata-kata itu."Lain kali kita pergi berdua jelah.Nak tak oppa?".Sebaik sahaja Kai menghabiskan ayatnya,Jimin tersenyum dari telinga ke telinga.
*Hyung,wae?Dah tak betul ke senyum sorang-sorang. Jap,kenapa muka merah ni?!UUUUUU.KAI HYUN NOONA, ANYEONGHASEYO!!!*Jungkook Jungkook...Tak boleh tengok orang senang. Kai hanya gelak mendengarkan Jimin bertengkar dengan Jungkook seperti budak kecik.
YOU ARE READING
Barista and English teacher + jjk and pjm
FanfictionPerjalanan kita dalam hidup tak semestinya lancar. Mesti ada sekatan dan halangan. Siapa yang sanggup hari-hari dipenuhi dengan seksaan. Jadi dia orang sahabat telah mengambil keputusan untuk lari dari tempat yang layak diberi nama 'neraka'. Apabil...