Rumah Jae Hee & Kai Hyun
Jae Hee's POV
Aku duduk di atas katil mula risau lepas Jungkook cakap dia nak bawak aku jumpa parents. Tangan aku mula sejuk dan menggigil. Aku melirikkan pandangan ke arah Jungkook yang berdiri di tepi tingkap, sedang menelefon orang tuanya. Dia tersenyum sesekali sambil menampakkan gigi. Macam mana kalau parents dia tak suka aku? Aku menggelengkan kepala, tidak mahu memikirkan benda negatif melintas di otak aku. "Jagi? Are you okay? What's wrong?" Soal Jungkook selepas menamatkan talian tersebut. Dia duduk di atas katil sambil membaringkan kepala di peha aku. Aku cuma menggelengka kepala sambil bermain-main rambut dia. "Tipu. Cakap sekarang" kata Jungkook. "Ma-macam mane kalau parents oppa tak suka jagi? Pastu diorg jodohkan oppa dgn Areum tu?" Luah aku membuatkan Jungkook tergelak kecil. Aku mencubit pipi dia. "Aduh sakitla jagi selalu cubit pipi oppa" rengek dia. "Yela jagi tengah risau oppa boleh lagi gelak. Memang mintak cubit" terang aku. "Parents oppa suka jagi. Oppa pernah bagi gambar jagi kat diorg. Diaorg suka sangat sampai desak oppa bawak jagi jumpa diorg" sambung Jungkook sambil main main dgn cincin berlian yg dia beri semasa melamar aku di tangan aku yg lebih kecil dari dia. Aku hanya mendiamkan diri. "Oppa excited ni!" teriak Jungkook.
Aku menghantar satu mesej kepada Kai. *Kai help me! Jungkook nak bawak Jae pergi jumpa parents diaaaaa* aku mencampakkan Iphone 7 rose gold pemberian Jungkook bulan lepas perlahan ke atas katil. Aku mengikut Jungkook turun tangga. Kami makan pizza sebagai light lunch."Jagi waeyo?" Soal Jungkook melihat pizza aku tidak bersentuh. "Macam mana kalau parents oppa tak suka Jagi lepas tau latar belakang Jagi.Yelah jagi ni bukan lah orang kaya.Rupa pon takde. Apelah nak dibandingkan dengan Areum tu" jawab aku. Aku mengeluh kecil."Cakap macam tu lagi sekali and you'll be punish girl. Areum is nothing compared to you,okay princess?" pujuk dia sambil memegang tangan aku. "Tapi-" belum sempat aku menyambung, Jungkook dah potong ayat aku. "No more buts. Now eat your pizza. We're going to see my parents"jawab Jungkook tegas sambil menyambung makan. Aku hanya menunduk dan menjamah sedikit. "Oppa i'm full. Can i go up stairs now?" Soal aku. Dia mengangguk. Aku berlari anak ke tangga meninggalkan dia sorang diri.
Aku terus pergi ke wardrobe. Aku mencari baju yg sesuai. Tapi semua tak kena. Aku terus mencapai blouse berwarna biru cair bersama slim fit jeans berwarna putih. Aku letak purse, sunglass, Iphone aku, powerbank dan the most important thing is earphone dalam sling bag aku. Aku memakai kasut flat biru pastel berbunga ros. Aku terus keluar dari wardrobe dan melihat Jungkook sedang duduk sofa di ruang tamu. Dia memakai T-shirt putih bersama jacket kulit yang berwarna hitam dan ripped jeans dan kasut Timberland again. Aku menepuk bahunya dan mengajaknya keluar. Aku masuk dalam kereta Jungkook. Aku duduk di tempat penumpang sebelah dia. Radio dipasang dan lagu 'Shape Of You Remix' bermain.Aku pon ape lagi,that's my jam boi.Sampai aku terhantuk kat bumbung kereta akibat berjoget.
YOU ARE READING
Barista and English teacher + jjk and pjm
FanfictionPerjalanan kita dalam hidup tak semestinya lancar. Mesti ada sekatan dan halangan. Siapa yang sanggup hari-hari dipenuhi dengan seksaan. Jadi dia orang sahabat telah mengambil keputusan untuk lari dari tempat yang layak diberi nama 'neraka'. Apabil...