66☕

20 17 0
                                    

Busan Beach House Cafe
10.50 malam

Semua tengah sibuk kemas cafe sebab esok nak berniaga dah. Tiba-tiba suara Jimin memecahkan suasana sunyi. "Hyung,Jimin balik dengan Kai dulu boleh? Ade benda yang nak diselesaikan dengan dia dekat rumah" kata Jimin sambil menanggalkan apron dari badannya. "Alright. Take care Chim Chim"kata Jin pula.Jimin hanya mengganguk dan lalu di belakang Kai sambil berkata,"Pergi naik kereta,cepat".Jin hairan dengan sikap dingin Jimin terhadap Kai.

"Jinnie Oppa...tak pe ke ni kalau Kai balik? Macam banyak lagi je nak kemas. Lagipun kesian korang semua. Baru je habis buat concert kan?"soal Kai.Dia risau, takut membebankan yang lain pulak nanti.Jin menepuk bahu Kai dan menyuruhnya pergi mengikut Jimin. 

"Takpe kitaorang okay je. Dah gi ikut Chim,palli" kata Jin."Nanti bagitahu dengan Jae Hee tau,yang Kai balik dengan Jimin" pesan Kai sebelum keluar dari cafe.Ahli BTS yang lain hanya menggangukkan kepala beberapa kali dan melambai-lambai dari dalam cafe.

Jimin's POV

Aku mengambil keputusan untuk membawa Kai pulang ke rumah. Sejak dari tadi kami berdua hanya membisukan diri.Suasana dalam kereta semakin tegang kembali apabila aku mula mengungkit kisah lelaki di cafe tadi. 

"Best jumpa Baek Ho balik?" Soal aku sambil menyelitkan senyuman yang bertujuan untuk menyindir. "Apa pulak pasal dia ni?"jawab Kai. "Yelah, orang dah panggil sayang kan? Takkan tak suka pulak? Kan Kim Kai Hyun?"sambung aku lagi.

Min if you wanna talk about Baek Ho,please stop it. YunYun malas nak dengar plus i'm not in the mood" kata Kai sebelum suasana menjadi sunyi bagai ditelan malam.

Rumah Jae Hee & Kai Hyun

Kai Hyun's POV

Aku masuk ke dalam rumah. Jimin ade belakang aku. Aku baru je nak jejakkan kaki aku di tangga, Jimin dah menyambar tangan aku. "Ape ni Min! Lepas lah"berontak aku. Tapi dia lagi kemaskan pegangan tu. 

"Yun sukakan Baek Ho lagi kan?"soal dia. "Ape benda Min merepek ni"kata aku cuba menarik tangan aku tapi gagal. "Aku tanya kau lagi sekali Kim Kai Hyun. KAU SUKA BAEK HO LAGI KE HAH?!" kali ini suara Jimin terus mendadak naik menyebabkan aku terkedu. 

Kali terakhir Jimin marah ialah masa kat hotel,itupun tak seteruk ni."MinMin dah kenapa?!",aku tak sedar yang aku telah meninggikan suara.Satu tamparan hinggap di pipi aku.Bibir aku mula mengalirkan darah."Kau memang nak kena kan?" Teriak Jimin sebelum menghempas badan aku ke dinding.

Peristiwa yang menghantui aku kini berlaku sekali lagi. Jimin bagai dirasuk. Leher Kai dicekik kuat. "Mi-Min le-lepaskan Yu-Yun" kata aku tersekat-sekat cuba mencari udara untuk bernafas. Jimin seakan tersedar daripada perbuatannya,terus melepaskan aku menyebabkan badan aku terjatuh terkulai di atas lantai.

 Aku menarik nafas sebelum bangun dan berdiri depan Jimin. Aku melempang pipi Jimin dan menyebabkan pipinya merah. "AKU BENCI KAU PARK JIMIN. KAU TAK UBAH MACAM BAEK HO. AKU INGAT KAU BAIK TAPI SALAH RUPANYA", jerit aku sebelum berlari masuk ke dalam biliknya.

*******

Jimin memegang pipinya yang terasa perit. Dia duduk di sofa pada ruang tamu sambil mengusutkan rambutnya secara kasar. Dia mengeluh panjang. Dia betul-betul sudah hilang akal kerana Baek Ho mengucapkan perkataan sayang kepada Kai Hyun.

Kai menangis sendirian di atas katilnya. Dia tidak sangka Jimin kekasihnya sendiri akan melakukan perbuatan tersebut. Dia hampir mati akibat cekikan Jimin. Kai harapkan Jae Hee untuk ada disini menemani dia. Dia menangis hingga tertidur dibuai perasaan.

Barista and English teacher + jjk and pjmWhere stories live. Discover now