7☕

157 60 0
                                    

Kai Hyun's POV

*Kenapa aku menangis?Adakah sebab aku takut yang aku akan kehilangan dia?*Aku minta maaf pada Jimin.Aku tak dapat menahan air mata aku daripada mengalir.Dia memusingkan badannya dan ketika itulah aku nampak yang kerisauan jelas terpancar di mukanya.Aku memberanikan diri aku untuk bersuara"MinMin-ah,janganlah marah lagi".Tanpa dijangka,dia mengesat air mata di pipiku. Kata-kata aku dibalas oleh eye smile dia.Itulah Jimin yang aku kenal.Dia dah kembali."Hajima.Tadi dah lah tak layan MinMin,sekarang menangis pulak.Dah tak sayang kat oppa lagi ke?"Aku terus memeluk erat pinggang dia.Yang tadinya esakan bertukar menjadi tangisan sebaik sahaja aku membenamkan muka aku ke dadanya.Haruman yang menusuk ke dalam hidung aku sangat menenangkan.Aku dapat merasakan Jimin mengeratkan lagi dakapan itu.Sambil dia membelai rambut aku,dia mengucup lembut kepalaku. Dia memegang kedua-dua pipi aku dan menatap mata aku dalam-dalam."Kenapa marah Jae Hee dengan Jungkook?"Pertanyaan aku mengejutkan Jimin.Dia tidak menjangka yang aku akan mendengar perbualan itu."Memang aku yang salah".Aku melihat dari mana suara itu datang. Tu suara Jae Hee.

*******

Jae Hee's POV

"Memang aku yang salah".Setelah lama aku memerhatikan mereka dari jarak jauh akhirnya aku bersuara. "Aku patutnya dengar cakap kau.Berehat je,kaki dah lah luka.Ada hati nak masak pulak".Kai meleraikan pelukan mereka,"Janganlah cakap macamtu Jae Hee,aku yang salah.Aku tahu kau penat".Aku balas kata-kata Kai dengan senyuman. "Jimin, janganlah marah Jae Hee dengan Jungkook.Semua ni tak kan jadi kalau YunYun biar Jae Hee berehat".Ayat Kai buat aku sedar kenapa aku memilih dia sebagai rakan seperjuangan aku."Eh dah lah. Jimin,pergilah balik.Dah lambat sangat dah ni. Esok kan kau nak tolong Kai Hyun kat cafe". Jimin mengangguk perlahan. "Ermm,YunYun tak nak hantar Jimin sampai pintu ke?"Tanya Jimin tersipu-sipu.Aku menepuk-nepuk bahu Kai sebagai isyarat."Kai,aku mengantuklah. Aku masuk tidur dulu la"*pura-pura menguap* Kini tinggal la  mereka berdua bersendirian.

*******

Kai Hyun dan Jimin sudah berada di hadapan pintu.Tapi satu perkara sahaja yang menghalang mereka berdua, Jimin yang berdiri betul-betul di muka pintu."Nak apa?"Kai mengajukan soalan.Jimin merapatkan pipinya ke arah Kai.Tanpa disangka Kai memegang pipi Jimin dan mengucup bibirnya.Pipinya yang tadi putih bertukar menjadi kemerah-merahan."ANNYEONG!!"Kata Kai sambil menolak Jimin keluar Dan menutup pintu. Jimin memegang bibirnya,jantungnya berdegup kencang.Di dalam pula,Kai berlari ke arah Jae Hee yang sedang berbaring di sofa dan menutup mukanya dengan bantal.

Barista and English teacher + jjk and pjmWhere stories live. Discover now