18☕

120 58 3
                                    

Hospital Besar Jeju
12 tengah malam

Jae Hee dimasukkan ke dalam wad kecemasan.Suhunya hampir mencecah 43°C.Hal ini boleh meletakkan nyawa Jae Hee dalam bahaya.

*******

Jae Hee's POV

Aku membuka mataku,pancaran lampu yang menyambut kesedaranku.Tangan aku seperti dipegang oleh seseorang.Menitis air aku sebaik sahaja aku melihat kelibat Kai.Dah lah dia baru sampai semalam. Kenapa dia perlu korbankan masa dia untuk aku?Kenapa dia perlu korbankan DIRI SENDIRI demi menjaga aku?Aku menangis dalam kesunyian malam.

*******

Kai Hyun's POV

Suara tangisan mengejutkan aku."Jae Hee"aku memberi senyuman lemah kepadanya."Aku panggil Jungkook ya.Tunggu jap",aku lepaskan tangan dia perlahan-lahan.Aku keluar dari bilik tu.Jimin dan Jungkook,kedua-duanya terlelap.Degil sangat nak ikut,tak nak stay dengan member lain kat hotel.Risau kalau aku duduk sini seorang diri.Aku membuka jacket yang aku pakai dari pagi tadi untuk selimutkan badan dia."Gguk-ah"aku menggoncangkan badan Jungkook. Matanya dibuka perlahan,"Jae-". "Dah.Dah bangun.Pergilah".Aku tahu dia akan tanya'Jae Hee dah bangun?' Sebab itulah soalan dia dari petang tadi. Senyuman terukir di bibirnya. Gembira aku tengok Jae Hee,ada orang yang mengambil berat pasal dia.

*******

Jungkook's POV

Aku dengan hati yang riang masuk ke dalam wad di mana Jae Hee berada. Dia sedang...menangis.Aku berlari ke arah dia dan memeluk dia."Kenapa tak bagitau yang Jae Hee belum sihat sepenuhnya?"."Tak nak oppa risau lah"dia balas dengan senyuman yang dibuat-buat."Rehatlah dulu. Oppa ada benda nak bincang dengan Kai.Okay?"."Okay"pertanyaanku dijawab lemah.Aku tinggalkan kucupan di dahinya,selimutkan tubuh kecilnya dan keluar dari wad."Kai,nak tanya boleh?".Memang aku simpan persoalan ni.Soalan ni berlegar-legar di kepala aku,menghantui aku."Aku baru nak lelap.Hah,ape dia?"Dia bangun dari baringannya di pangkuan Jimin sambil menggosok-gosok matanya."Masa aku jaga Jae Hee,dia mengigau.Dia mintak tolong untuk selamatkan diri dari...DIA". Kai membesarkan matanya,aku rasa dia tahu kenapa."J-Jae Hee tak de cakap apa-apa ke pasal...Ah,kau tanya lah bila dia bangun nanti.Aku rasa baik kau pergi teman dia.Dia kan tengah sakit tu.Tak elok tinggalkan dia sorang-sorang kat dalam".Ternyatalah Kai sedang menyembunyikan sesuatu.Tapi ada betulnya juga."Okay"aku jawab ringkas dan masuk ke dalam wad semula."Dah tidur dah Jagi"aku tersenyum sendiri melihat dia sudah tidur.

Barista and English teacher + jjk and pjmWhere stories live. Discover now