81☕

12 17 0
                                    

"Jay,bawang-bawang yang dah potong halus halus tu semua dah boleh masukkan dah" ujar Jin. "Oh, okay" ,lalu Jae Hee memasukkan semua bahan dan rencah. Seterusnya, mengacau sup tersebut dengan senduk kayu. Jin mengambil secubit garam lalu diletakkan di dalam sup. 15 minit kemudian dia masukkan seaweed.

"Dah siap dah Jay. Kejap lagi biar oppa hidang eh? Jay gi mandi. Busuk macam kambing dah oppa bau ni" kata Jin selamba. "Ha ni makan dia" jawab Jae Hee geram sambil mencubit lengannya kuat. "ADUHH!!" Jerit Jin. "Sakit la. Kurang ajar punya dongsaeng. Kita masak penat penat sukati dia main cubit. Dah la cubit macam raksaksa. Ingat tak sakit ke. Nasib sayang tau tak kalau tak memang lama kena penampar oppa" bebel Jin. Jae Hee hanya buat pout. "Jangan buat aegyo sangat la pagi pagi ni. Ingat cute ke? Araseo,oppa tak marah Jay. Cuma geram je" ujar Jin sambil membalas dendam dengan mencubit kedua-dua pipi Jae Hee. "Pau lama tak kena cubit kan hahaha" gelak Jin. Dia lepaskan cubitan dia dan Jae Hee hanya menjeling.

"Jin hyung! Jae Hee! Bila makanan nak siap? Lapar dah ni", "Makanan!!", "Nak makanlah hyung~" rungut semua dari meja makan. Terjerit-jerit dek kerana lapar. "Araseo! Kejap la. Bukan nak tolong. Nak makan je kerja sabar kejap " jawab Jin sambil membawa periuk yang berisi sup Seaweed manakala Jae Hee membawa periuk nasi. "Wah daebak la" sorak semua sambil menepuk tangan. "Ni hyung masak ke Jae Hee masak?" Soal Yoongi sambil memegang chopstik besinya. "Banyak tanya la. Orang dah lapar ni. Tak sabar nak rasa ni. Dah cepat la" kata Hobi tidak sabar. Kai yang duduk di sebelah tolong menceduk nasi ke mangkuk masing masing.

"Kami makan dulu" cakap semua sebelum kedengaran chopstik yang dilagakan. Jae Hee dan Kai meletakkan kedua-dua tapak tangan bersama dan berdoa dahulu sebelum makan sebab dah jadi kebiasaan. Semua serbu macam tak jumpa makan setahun.

*******

Sesudah makan,Jae Hee membantu Jin mengangkat pinggan-pinggan untuk dihantar ke dapur. Manakala yang lain baru nak pergi mandi la, nak kemas bilik la macam macam alasan yang diorang bagi. Bab-bab mengemas semuanya cabut lari dulu. Sementara itu,Kai membasuh periuk belanga yang digunakan sewaktu memasak tadi. Jae Hee pula membasuh pinggan pinggan yang kotor. Mereka berdua menyambung kerja-kerja mencuci manakala Jin pula mengelap meja makan.

[Time Skip]

3.55 petang

BTS semua sedang bersiap sedia untuk konsert mereka di Seoul pada jam 5.00 petang. "Kai,jom balik. Takut nanti diorang tak selesa" kata Jae Hee yang duduk atas sofa disebelahnya memecahkan kesunyian. Kai hanya mengganguk tanda setuju.

"Kajja. MinMin, Gguk-ah, Bangtan! Kita orang balik dulu tau" jerit Kai dari ruang tamu. Jimin dan Jungkook keluar dari bilik mereka berlari anak. "Jaga diri tau jagi" kata Jungkook sambil memeluk Jae Hee manakala Jimin pula juga turut memeluk Kai. "YunYun jaga diri okay? Nanti MinMin balik, kita pergi date lagi" kata Jimin. Kai hanya mengganguk sambil mengusap lembut rambut Jimin. "Eh jap.MinMin nak kunci" pinta Kai sambil menghulurkan tangan. "Oh,nah" Jimin mengambil kunci kereta di atas meja Dan memberinya kepada Kai. "Kami pulang dulu ya. Annyeong" kata Jae Hee dan Kai Hyun. "Okay annyeong korang. Jaga diri" teriak mereka dari bilik. Jae Hee dan Kai hanya tersenyum sebelum keluar dari dorm mereka.

Barista and English teacher + jjk and pjmWhere stories live. Discover now