Bilik Jae Hee
Jungkook's POV
*BLINK BLINK*Aku yang masih dalam keadaan mamai mencapai telefon aku yang dah tercampak ke bawah."Aik,sejak bila aku pakai selimut ni?".Tanya aku dalam kehairanan sambil membelek-belek selimut itu."Sape pulak mesej pagi-pagi ni"keluh aku.
Jimin
Perhatian-perhatian.Ayo ladies and gentlemen.Matahari dah terpacak atas kepala.Jom lah breakfast kat tepi pantai.Jangan lupa bawak barang nak gi swimming.PALLIII!!!Lapar ni.
Amende le si sengal ni merepek. Sedang aku asyik membaca, kedengaran pintu tandas dibuka. "Siapa mesej tu oppa?".Aku mengalih pandangan aku dari skrin telefon ke Jae Hee."Jimin,dia suruh kita siap.Breakfast,jom.Nanti jagi bawak lah ape yang patut ya,sebab nak swimming"*wink*."Ishh,apa oppa ni". Aku mencapai kunci bilik dan terus menuju ke pintu,tapi langkah aku dihentikan oleh Jae Hee."Oppa tak nak mandi dulu ke?"."Nanti nak mandi jugak kat sana".*face palm*
"What?Betul apa?"Kata aku dengan tak bersalah."Yelah oppa"satu kucupan hinggap di pipi."Hihihihi,oppa balik bilik dulu. Nanti oppa jemput,okay?"."Okay!Pergi sama-sama tau".Senyuman terukir di bibir Jae Hee.*******
Jae Hee's POV
Kepala aku masih sakit,tapi aku bisukan diri. Tak nak lah menyusahkan orang pulak kat sini. Aku mengenakan T-SHIRT putih dan shorts.Senang nak tukar nanti. *Ding Dong* Loceng bilik aku berbunyi.Aku buka pintu dan disambut dengan pelukan.Aku tergelak kecil..Jungkook.
"Kaja my little princess"Katanya sambil menghulurkan tangannya. Aku sempat lagi mencapai kaca mata hitam dan sunblock sebelum mengunci pintu bilik.*******
Pantai Jeju
Angin yang bertiup dingin melawan matahari yang menyinar panas. Kesemua mereka telah tiba di restauran yang berhampiran dengan pantai.Mereka duduk di bahagian luar,menikmati udara nyaman pagi. "Orait,makanan dah sampai.Apa tunggu lagi.SERBU!!!"Bab-bab makan ni bagi je Jin.Semua dia cekik.Tiba-tiba V mengajukan soalan kepada Kai, "Kai,asal kau pakai turtle neck ah?Tak panas ke?"."Ha ah lah Kai.Orang panas-panas nak berendam.Kau pulak gi sauk baju ni.Apa pasal hah?" Disambung pula dengan Namjoon. "Eh,m-mana ada panaslah.Sejuk,tu sebab aku pakai"jawab Kai.Jae Hee sudah menyiku-nyiku Kai."Ada something ke?"sindir Jae Hee."PFFTT *Tersembur air* tak de lah.Mana ada.Hishh ko ni,makan diam-diam jelah".Jimin memandang ke arah aku dan membuat smirk.
YOU ARE READING
Barista and English teacher + jjk and pjm
FanfictionPerjalanan kita dalam hidup tak semestinya lancar. Mesti ada sekatan dan halangan. Siapa yang sanggup hari-hari dipenuhi dengan seksaan. Jadi dia orang sahabat telah mengambil keputusan untuk lari dari tempat yang layak diberi nama 'neraka'. Apabil...