Di meja makan
"Wah sedapnya!" Teriak semua apabila tengok meja penuh dgn makanan. "Daebak la jagi" kata Jungkook sambil menunjukkan "good sign" kepada kekasih hatinya. "Kejap eh korang ade lagi satu lagi"kata Jae Hee sambil membuat roti puding caramel which is makanan favourite Jungkook. Tak lama lepastu puding roti dah siap terhidang atas meja. "WAHHH puding roti. Dah lama oppa nak makan benda ni. Kat Manila takde benda ni. Nampak sedap je puding ni" kata Jungkook membesarkan mata. "Hehehe" gelak Jae Hee kecil. "Eh tengok ape lagi? Makan la semua" ujar Jae Hee. Maka riuh rendah la atas meja.
Jungkook's POV
Aku cuba rasa setiap makanan Jae Hee masak. Aku cuba puding roti caramel dia. Sedapnya. Berkrim, rasa caramel tak terlampau manis. "Jagi selama ni, jagi sengaja buat-buat tak reti masak ke ape ni?" Soal aku. "Ha ah,sedap lagi kau buat dari aku punya weh" sahut Kai jugak. Dia cuma tersenyum sambil menyambung makan. Tapi dia makan tak banyak. Macam ade something wrong.
"Jagi are you okay? Kenapa makan sikit ni?" Soal aku sambil memegang tangannya. "Yeah i'm okay,just periodpain kicks in. It's okay baby. I'm okay, don't worry okay?" Jawab dia sambil mengusap tangan aku. Aku nampak dia mula memegang kepala dia. Aku terus bangun , pimpin tangan dia nak bawak pergi ke bilik tapi aku terlambat. Jae Hee dah pengsan sambil mukanya pucat lesu. "Jae Hee wake up" kata aku sambil menampar pipinya perlahan. "Jagi don't scared me again" sambung aku sambil mengeluarkan air mata jantan aku. "Gguk ah bawak dia naik atas" arah Kai. Aku terus dukung Jae Hee naik tangga dan rebahkan dia atas katil. Aku rasa dahi dia tapi tak panas. Aku check pernafasan dia. Pernafasan dia perlahan. Dia nampak macam tercungap-cungap. Kenapa dia ni? Ape yg kacau fikiran jagi pulak kalini? Penuh otak aku dengan pelbagai persoalan yang hanya Jae Hee sahaja jawab. Aku hanya mampu mengeluh panjang sambil duduk di sebelah katil Jae Hee.
Aku rasa tangan sejuk Jae Hee mula mencapai tangan aku. Aku toleh ke belakang dan melihat Jae Hee menangis dalam tido. Apa dia tengah mimpi ni? Aku mula menggengam kemas sebelum menyelimutkan dia. Aku kemudiannya keluar dan duduk di beranda untuk menenangkan fikiran aku yg mula kusut dgn pelbagai persoalan terhadap Jae Hee. Aku duduk di buaian telur dan melihat bintang di langit. Aku mula memikirkan hubungan Jae Hee dengan aku sekiranya aku dan dia berputus di tengah jalan. Aku tak mahu dan aku tahu dia pun pasti tak mahu. Aku ingat lagi bawah bintang jugak la kami berjanji takkan ada rahsia antara kami dan mula menjadi pasangan kekasih 3 tahun lalu.
YOU ARE READING
Barista and English teacher + jjk and pjm
FanficPerjalanan kita dalam hidup tak semestinya lancar. Mesti ada sekatan dan halangan. Siapa yang sanggup hari-hari dipenuhi dengan seksaan. Jadi dia orang sahabat telah mengambil keputusan untuk lari dari tempat yang layak diberi nama 'neraka'. Apabil...