5☕

177 60 0
                                    

Rumah Jae Hee & Kai Hyun
11 malam

Still Kai Hyun's POV

Sampai je depan rumah,aku terus keluar dari kereta sambil mengesat mata aku yang berair."JAE HEE!!JUNGKOOK!!PALLI!!Sejuk lah kat luar ni!"Kata aku sambil mengetuk pintu.Jungkook membuka pintu."Kenapa mata kau merah Kai?" Tanya Jungkook prihatin."Ngantuk"Aku jawab secara ringkas.Tiba-tiba satu bau pelik menusuk hidung.Aku menolak Jungkook yang menghalang jalan ke tepi."JAE HEEEE!!"Terkejut aku tengok keadaan pasta yang menjadi mangsa Jae Hee.Apalah salah pasta tu."Lapar sangat ke?"Dia mengangguk sambil menggaru-garu kepalanya yang tak gatal.

~Grrrr grrrrr~Aku menoleh ke arah bunyi itu datang,Jungkook. Tersenyum kambing dia,malu kerana perut berbunyi."Kenapa bagi dia masak,kan dia luka?"kata aku sambil memandang ke arah Jae hee dan Jungkook sekilas."Jae Hee yang nak.Jungkook oppa dah larang dah"Kata Jae Hee sambil menundukkan kepala memandang ke arah lantai."Pergi rehat,biar aku yang kemas ni.Nanti aku masak spaghetti carbonara dengan hot capucino caramel kau tu eh"kata aku sambil senyum melihat Jungkook dan Jae Hee melompat-lompat serupa kanak-kanak ribena.

Jimin pada saat itu yang baru masuk mengangkat keningnya,pelik dengan perlakuan Jae Hee dan Jungkook yang sedang melompat keriangan.Keriangan mereka terhenti apabila melihat muka Jimin yang serius. Jimin lain malam ni. Bukan mochi yang semua org kenal. Dia dingin macam org lain bertenggek kat dalam diri dia.

Jae Hee's POV

Muka tu,tak biasa dilihat. Muka dia yang biasanya ade eyes smile tidak kelihatan malam ni. Malam ni tiada lawak bodoh dan gurauan dari Jimin."Jimin oppa & Jungkook oppa,pergilah duduk sana.Jae Hee nak pergi tolong Kai kat dapur kejap tau" Tapi pujukanku dibalas tegas oleh Jimin,"Lain kali kalau dah sakit buat cara sakit,tak payah nak susahkan orang lain". Aku tersentap dgn kata-kata Jimin. Apasal semua nak emo-emo ni. Aku mula menundukkan kepala aku ke bawah. Mata aku mula bergenang air mata tapi cepat-cepat aku kesat. Jungkook pula bersuara"Hyung,wae?Kenapa serius sangat,Jae Hee nak tolong je kan?" Jimin tak pedulikan kata-kata Jungkook dan pergi ke arah meja makan untuk duduk.Aku masih memikirkan kata-kata Jimin.Tanpa aku sedar,air mata aku berlinangan, tapi sentuhan Jungkook menyedarkan aku dari lamunan."Jagi,mungkin Jimin penat.Tu sebab dia macam tu.Dah dah,jangan nangis okay" Dia lap air mata aku dgn tisu. Aku melihat senyuman dia yang menampakkan gigi arnabnya. He's my precious."Okay oppa"Aku cuba untuk membalas senyuman itu.

Barista and English teacher + jjk and pjmWhere stories live. Discover now