12☕

123 59 0
                                    

Hotel Jeju Island

Berdebar-debar jantung Jimin menunggu kekasih hatinya.Dia setia menunggu di depan pintu hotel semata-mata untuk Kai Hyun.Dalam asyik dia meninjau,satu tepukan mendarat di bahunya.Dia menoleh ke belakang dan..."YUNYUN!!"Terus dia memeluk dan mengucup lama bibir Kai Hyun.Kai meleraikan pelukan itu dengan tolakan yang lembut.Kai Hyun nampak lain.Rambutnya diikat sanggul.Dia memakai gaun malam yang sudah lama Jimin belikan. Tapi,masih tiada solekan. Cuma yang ada ialah kesan gincu yang comot."Pakai lipstick pon tak tau ke jagi ni?"Sindir Jimin."Tengok lah bibir dia sendiri. MinMin punya pasal lah ni.Tengok dah comot dah".Kai mencebik sambil mengesat-ngesat bibirnya."Jom!Laparlah". "Jimin,jap.Beg YunYun ma-"."Jangan risau, MinMin dah suruh dia hantarkan kat bilik...kita"Terus Kai terdiam mendengar kata-kata Jimin.

Restoran Hotel

Seorang gadis yang berpakaian "girlish" dan seorang lelaki yang berpakaian segak memasuki ruang makan hotel sambil berpegangan tangan."Tudia,Mr. & Mrs. Park!Meh sini meh".Kai dapat merasakan bahang yang membakar dirinya dari dalam.Gugup,gementar...gembira~  Kata-kata Jungkook itu membuatkan Kai teringat perbualan dia dengan pekerja hotel.Baru sahaja dia ingin tanya Jimin tentang hal itu,tapi Jimin sudahpun menariknya untuk duduk disebelahnya.Ahli-ahli lain sudah mula mengusik Jimin.Kai yang dari tadi diam merisaukan orang lain."Kai Hyun,wae?"Jae Hee ajukan soalan kepada Kai."Hah...T-Tak de ape-ape". Jae Hee memandang Kai pelik.Dia kenal Kai cukup lama untuk tahu bahawa dia bercakap benar atau membohong.Jelas sekali dia sedang memikirkan sesuatu.Suasana di meja makan berubah menjadi "hot" gara-gara Jungkook yang mengucup Jae Hee apabila dia ternampak sisa makanan di bibir kekasihnya itu. "Wah,Jungkookie!! Jealousnya.Nak jugak macam tu"kata Jin."Jungkookie oppa,sini sini"Usik V sambil memuncungkan bibirnya ke Jungkook."Kenapa Jimin tak buat macam tu jugak kat Kai?"tanya Hoseok,keliru.Jimin hanya mengalihkan pandangannya kepada Kai dan memberi "sexy gaze" kepada Kai.Malas nak layan,dia hanya menyambung makan."Siapa yang tukarkan Kai punya tempahan?" Tersedak semua yang mendengar. Seperti yang dikatakan. Mereka langsung tak ingat."Ka-Kai Hyun-ah... Mianhae"Jungkook bersuara.Semua hanya menundukkan kepala mereka kerana mereka tahu macam mana Kai kalau dia marah."Memang tak de bilik kosong eh?" Lagi satu soalan yang mengejutkan semua orang. "Ye,memang tak bilik kosong" jawab V."Ha-Ha ah lah Kai. Sebab tu kitorg mintak Jimin tukarkan nama" disokong pulak oleh Yoongi."Oh tak pelah kalau macam tu.Tapi kenapa tak tukar nama dengan Jae Hee?"tanya Kai. "Jae Hee ambil bilik single"."Oooh,Okay lah kalau macam tu".Kai langsung tak syak ape-ape.

*******

-Agaknya apelah yang akan berlaku dengan Kai malam ni.-

Barista and English teacher + jjk and pjmWhere stories live. Discover now