73☕

15 17 0
                                    

Seorang yeoja yang memegang beg plastik berisi bingkai kaca berlari ke arah Jimin."MinMin!"sergah Kai Hyun dari belakang."Yah,buat terkejut orang jelah. Cuba la jangan buat orang terkejut macam ni selalu. Nasib Min tak ada heart attack. Kalau ada, tak tahu jadi apa nanti" kata Jimin sambil mengurut dadanya. 

"Mianhaeyo hehe.Lama ke tunggu YunYun cari barang tadi?"soal Kai."Tak ada lah lama sangat.Jom balik,dah nak malam ni. Takut nanti yang dekat rumah tu kebuluran kang" kata Jimin sambil memimpin tangan Kai Hyun.Kai hendak menolak troli tapi tangannya ditepis oleh Jimin. 

"Aipp,pegang tangan MinMin je.Tak payah pegang troli. Troli biar Min yang tolak" kata Jimin sementara dia mengemaskan lagi pegangan dia tadi. Barang-barang diletakkan di bonet kereta dan mereka bertolak pulang.

Rumah Jae Hee & Kai Hyun

"Oppa! Jagi punya la. Bagi balik!" Jeritan Jae Hee memenuhi setiap ruang rumah itu. "Tak nak" kata Jungkook yang melarikan diri. "Bagi balik Kookchi la. Jagi baru nak main dengan dia. Yah!" Teriak Jae Hee sambil mengejar Jungkook yang sedang mendokong Kookchi. 

"Taknak. Jagi tak nak teman oppa main Overwatch" jawab Jungkook lagi. "Alaa,study English lah dulu.Pastu nak main,main lah" pinta Jae Hee yang duduk di sofa termengah-mengah cuba mencari udara untuk bernafas. "Nah ambil la Kookchi ni" kata Jungkook sambil melepaskan Kookchi. Kookchi terus berlari ke arah Jae Hee.

 "Aigo you're such a good boy" kata Jae Hee yang membelai bulu putih Kookchi. "Eleh ingat Kookchi suka dia la tu"kata Jungkook sambil menjeling. "Kookchi meh sini meh" panggil Jungkook tapi Kookchi langsung tak pergi ke arah dia. "HAHAHAHA" gelak Jae Hee melihat muka Jungkook kecewa.

"We're home" Jimin bersuara dari depan pintu."Jom le tolong angkat barang" kata Jungkook yang bercekak pinggang.Jae Hee meletakkan Kookchi ke bawah dan pergi ke luar untuk menolong mengangkat barang-barang. 

"Wah banyaknya gila shopping. Huish" Kata Jae Hee sambil melihat beberapa beg plastik besar berwarna putih di bonet kereta. "Ala untuk kau pun nak makan juga nanti" balas Kai. Lepas semua plastik telah diangkat, mereka semua terduduk di sofa. "Fuh penat angkat semua barang. Macam nak patah pinggang" kata Jae Hee sambil mengeluh kecil. Semua mengganguk kepala laju tanda setuju.

"So korang nak makan apa?" Soal Kai sambil melihat phone dia. "Kai takyah masak la. Harini kita makan luar nak? nak?" Balas Jae Hee sambil tersengih macam kerang busuk. "Erk? Makan dekat mana?" Soal Kai lagi. 

"Nanti Kai tahu la. Dah la Jae dengan Jungkook naik dulu. Bye"kata Jae Hee cepat cepat tarik tangan Jungkook naik tangga. "MinMin tak rasa ke Jae pelik hari-" belum sempat Kai habiskan ayat dia, Jimin telah tertido di bahunya. 

"Aik dah tido pula dah? Kesian, mesti penat shopping tadi. Haih MinMin. Nak kejutkan macam kesian pula. Takpe la biar jela dia tido camni" monolog Kai sendirian sambil tersenyum. Mata Kai mula layu tapi digahkan juga. Tapi dia tewas lalu tertido dengan kepala Jimin yang berbantalkan bahunya.

Barista and English teacher + jjk and pjmWhere stories live. Discover now