65☕

26 17 0
                                    

Jimin's POV

Aku berdiri di tepi sink dapur sambil memikirkan peristiwa tadi. Aku bengang lepas Kai kata Baek Ho tu bukan sesiapa. Kalau bukan sesiapa kenapa dia panggil Kai Hyun sayang? Perlu ke? Habis aku ni ape? Tunggul dekat tempat ni? Atau pun aku jadi salah satu penonton yang terpaksaa melihat semua itu tadi.  Aku mula mengepalkan buku lima. Aku mulaa diserangg kemarahan yang tidak dapat dikawal lagi.

"MinMin..." aku menoleh ke belakang dan melihat Kai sedang menundukkan pandangan sambil bermain dengan bajunya. "Asal pandang bawah?! Pandang muka MinMin sekarang!" jerkah aku sambil merentap tangannya. 

Terus dia pandang muka aku. Mata dia menahan tangisan. Keluhan kecil terlepas dari mulut aku. Aku melepaskan tangan dia secara kasar. "Keluar" ucap aku sambil menunjuk ke arah pintu dapur.Tanpa sebarang bantahan,Kai terus keluar dari dapur.

Jungkook's POV

"Kai-ssi,wae?"soal aku sebaik saja aku nampak Kai keluar dari dapur dengan juraian air mata."Nothing",jawab dia sambil mengukirkan senyuman palsu di bibirnya.Air mata dikesat laju.Hati kecil aku berkata yang everything is not okay. 

Aku hanya berdiam diri. Aku memerhati tindak laku Jae Hee yang turut berubah. Dia lebih banyak berpeluh di dahi sedangkan harini sejuk. Dia juga banyak tergagap padahal dia bukan orang yang macam tu. Tadi masa aku panggil dia langsung dia tak dengar. 

 Dia orang yang peka bila nama dia disebut. Lastly, dia asyik main tangan dia which means dia tengah takut atau gementar.  Tapi dengan ape and kenapa dia nak takut walupun aku ade? Kenapa dengan dia? Gara-gara mamat tadi, dia terus berubah. Aku hanya mengeluh kecil. Jae Hee cuba sembunyikan sesuatu dari aku. Dia tengah leka berborak dengan hyung yang lain.

Aku bangun dari tempat duduk aku dan pergi ke tingkat atas. Aku berjalan menuju ke beranda cafe. Aku duduk di buaian sambil menikmat pemandangan malam hari ni. Lupa sebentar masalah yang sibuk berkerja di minda aku. Aku mengusutkan rambut aku kasar sebelum memejamkan mata.

Jae Hee's POV

Aku baru perasan yang Jungkook tiada di tempat duduknya. Aku cari dia di dapur tapi takde. Aku cuba naik ke tingkat atas. Aku nampak bayang seseorang di beranda."Oppa?"panggil aku tapi tak ada sahutan.Aku lihat Jungkook telah terlelap di atas buaian. 

Aku hanya tersenyum kecil. Aku bermain dengan rambut brunette dia perlahan. Aku tak sampai hati nak kejutkan dia. Aku selimutkan dia dengan leather sweather aku. Aku biarkan dia tidur dulu sementara aku turun ke bawah panggil ahli BTS yang lain.

Tanpa aku sedar, Jungkook menggengam pergelangan aku kemas. "Huh?" Aku cuba melepaskan genggam tersebut tapi gagal. Genggaman itu terlalu erat untuk aku leraikan. "Oppa? Jagi tahu oppa dah bangun. Let me go,please"pinta aku lembut. 

"Hmm,let me think. Nope and no way" kata dia sambil melelapkan mata kembali. "Aargh,wae? Lepas la jagi nak tolong Kai kemas kat bawah"kata aku lagi. "Yang lain ade"jawab dia tanpa membuka kelompak mata. Aku mengalah untuk lepaskan genggaman.

Akhirnya dia leraikan juga. Aku menggosok-gosok pergelangan aku yang agak merah akibat cengkaman Jungkook yg kuat. "Sakit ke? Mianhae jagi"kata dia perlahan. 

"Takpe"jawab aku. Jungkook terus menarik tangan aku menyebabkan aku hilang keseimbangan lalu tercium bibirnya. Aku membesarkan mata lalu memukul dadanya perlahan kerana dia membalas ciuman dengan kasar dan taknak meleraikannya.

Barista and English teacher + jjk and pjmWhere stories live. Discover now