Naast elkaar zaten, of beter gezegd hingen ze op de bank die ze een tijd geleden in de keuken hadden geplaatst. Ze hadden er een televisie opgehangen en dus kon de bank niet achterblijven waren ze het over eens geweest. En het ding zat heerlijk. Op verzoek van Eva hadden ze een film gekeken, die zij dan ook had uitgekozen.
'Mis jij dat nou nooit' begon ze te praten toen de aftiteling begon.
'Wat bedoel je' keek Wolfs vragend opzij. Hij wist niet zeker of ze bedoelde wat hij dacht dat ze bedoelde.
'Nou gewoon, je weet wel' bleef ze er een beetje vaag over.
'Seks bedoel je' trok hij zijn wenkbrauwen fronsend omhoog.
'Ja dat ja' kleurde Eva haar wangen rood. Alsof ze zich ervoor schaamde het te vragen, terwijl ze er zelf over begon.
'Soms' haalde Wolfs zijn schouders op. Hij had al een tijdje geen vrouw gehad, maar hij kwam ook niks te kort was hij zelf van mening.
'Volgens mij sta jij al langer droog' kaatste hij de bal terug waarna haar wangen zowaar nog roder kleurde.
'Jij bent een man' was haar weerwoord.
'Ja dus' fronste hij wederom, hij kon die link niet leggen.
'Nou ja mannen kunnen niet zonder toch' haalde ze haar schouders op.
'Dan ben ik misschien geen echte man' haalde Wolfs wederom zijn schouders op waarna Eva proestte.
'Ja wat' keek hij zijn werkpartner niet begrijpend aan.
'Jij bent wel een man hoor' gebaarde ze lachend.
'En dat weet jij' werd zijn frons zowaar nog groter.
'Ja nou eh' hield Eva acuut op met lachen.
'Ja nou' wachtte Wolfs nog steeds op een antwoord.
'Nou wij hebben toch ook weleens' wees Eva van zichzelf naar Wolfs.
'Oh seks gehad' grijnsde Wolfs in de wetenschap dat Eva schijnbaar nogal moeite had met het woord seks.
'Dat ja' knikte Eva. 'Dus ik weet echt wel dat jij een man bent' voegde ze er vervolgens aan toe.
'Oké jij wint' gaf Wolfs zich over.
'Maar wat heeft dat ermee te maken of ik het mis' was hij er nog niet klaar mee. Ze was hier zelf over begonnen.
'Niks' schudde Eva vervolgens haar hoofd. 'Ik vroeg het me gewoon af' wilde ze het wegwuiven.
'Mis jij het' keek hij vervolgens opzij.
'Dat vraag je niet Wolfs' keek ze hem bestraffend aan.
'Waarom niet. Jij vroeg het toch ook aan mij' was hij verrast door dit antwoord.
'Maar jij bent dus een man, mannen denken alleen maar aan seks. Aan een vrouw vraag je zoiets niet' was haar weerwoord.
'Ja dag Eef' proestte Wolfs nu. 'Je begon er zelf over he' benadrukte hij haar.
'Nou en' haalde ze haar schouders op alsof het haar niet uitmaakte.
'Wil je nog wat drinken' stond ze vervolgens gauw op van de bank.
'Niet mijn vraag ontwijken Eva' was Wolfs het er niet mee eens terwijl hij haar met zijn ogen volgde terwijl ze haar glas nogmaals vol schonk met het bruine goedje.
'Wil je echt niet' bleef ze ontwijkend met de fles whiskey in haar hand.
'Als jij antwoord geeft op mijn vraag' gaf hij niet op.
'Soms' antwoordde ze terwijl ze een laagje in zijn glas schonk.
'Dus' nam hij zijn glas van haar aan. Daar zaten ze dan, beide wetend van elkaar dat ze het soms weleens miste. Maar wat ze met die informatie moesten.'Waarom zoek je geen nieuwe vriend' was Wolfs vervolgens degene die de stilte verbrak. De dvd was inmiddels uit zichzelf weer begonnen met afspelen.
'Waarom zou ik' was Eva nu degene die fronste.
'Kan die het gemis opvullen' was zijn redenatie.
'Nee' schudde Eva afkeurend haar hoofd. Ze had helemaal geen behoefte aan een andere man in haar leven. Ze had Wolfs, hij was haar beste vriend en dat was genoeg.
'Je bent nog hartstikke jong' was zijn volgende redenatie.
'Ja dus moet ik dan maar aan de man' was haar frons nu nog groter.
'Moet niet' schudde Wolfs zijn hoofd. 'Maar ik zou het wel begrijpen. Je bent nog jong, hebt nog een heel leven voor je. Trouwen, kinderen krijgen' somde hij op.
'Alsjeblieft niet zeg' schudde Eva vol afschuw haar hoofd.
'Je ging toch ook met Frank trouwen. Als je trouwt komen er daarna kinderen' zag Wolfs niet in wat hij verkeerd zei.
'Zie jij mij al als een moeder' keek Eva haar partner onbegrijpend aan.
'Waarom niet' haalde hij zijn schouders op.
'Er zijn vast zat mannen die wel met jou willen trouwen hoor' was hij van mening.
'En waar baseer jij dat op' fronste Eva opnieuw.
'Nou ja. Je ziet er goed uit toch. Tikkeltje eigenwijs misschien' was hij van mening.
'Vind jij mij aantrekkelijk' keek Eva bedenkelijk opzij. Keek hij echt op die manier naar haar?
'Je bent een mooie vrouw om te zien' ontkende hij dat niet. 'Maar je bent mijn partner en mijn beste vriendin, dus nee ik kijk niet zo naar jou. Maar ik begrijp wel dat mannen jou aantrekkelijk vinden' lichtte hij zijn antwoord toe.
'Hm oké' leek ze hier genoegen mee te nemen.
'We kunnen ook' staakte ze halverwege haar zin.
'We kunnen ook wat' draaide Wolfs opnieuw zijn gezicht naar zijn partner.
'Nee niks' besloot ze haar gedachte toch maar niet met hem te delen.
'Wie a zegt moet ook b zeggen he' nam Wolfs er geen genoegen mee.
'Nee joh' bleef Eva erbij.
'Zeg nou' bleef Wolfs aandringen. 'Wij kunnen alles bespreken toch. We hadden het net nog over ons ruige seksleven' lachte Wolfs het weg.
'Als we toch allebei geen relatie hebben, maar het soms wel missen' praatte ze toch maar verder.
'Ja wat dan' wachtte hij af wat ze nog meer zou gaan zeggen.
'Nou ja dan kunnen we het ook met elkaar doen. Gewoon voor de behoefte' haalde ze haar schouders op. Had zij, Eva van Dongen dit echt voorgesteld aan haar werkpartner? Aan haar beste vriend?
'Je bedoelt. Seks' viel Wolfs van de ene verbazing in de andere. Hoorde hij dit nou goed? 'Wij twee' vroeg hij dan ook of hij het goed gehoord had.
'Zo raar is dat toch niet' haalde Eva haar schouders op.
'Nou ja, als je vrienden bent dan deel je normaal gesproken niet het bed met elkaar' wist Wolfs niet goed wat hij hiermee aanmoest.
Ja hij vond Eva aantrekkelijk, en ja hij zou best nog eens het bed met haar willen delen, maar om deze reden? Eva was zo helemaal niet.
'Of heb je soms gevoelens voor me, of zie je mij als een object' keek hij haar vragend aan.
'Sorry ik weet niet wat me bezielde, vergeet het' sprong ze plots op van de bank.
'Eef' hield hij haar tegen weg te lopen. Zij was er over begonnen dus dan moest ze nu niet weglopen.
'Sorry oké. Ik had het niet moeten zeggen' bleef ze ontwijkend.
'Is dat wat je wilt. Gewoon af en toe seks hebben als we daar zin in hebben' liet hij haar niet zomaar ermee wegkomen.
Beschaamd met haar ogen op de grond gericht haalde ze haar schouders op. 'Vergeet het' bleef ze erbij. Ze kon wel door de grond zakken, wat moest hij nou wel niet van haar denken.
'Waarom kom je daarop' was hij benieuwd waarom ze daarop gekomen was.
'Vergeet het nou maar gewoon' wilde Eva het er niet meer over hebben.
'Je bent er niet zomaar over begonnen' bleef Wolfs erbij.
'Ik dacht gewoon, als we het allebei weleens missen. Maar het was stom om dat te denken. We zijn vrienden, werkpartners' bleef ze het wegwuiven.
'Maar je zou het wel willen' nam hij er nog altijd geen genoegen mee. 'Gewoon af en toe seks hebben. Hoevaak dan, wanneer' overdacht hij haar woorden.
'Als we zin hebben' haalde ze haar schouders op. Een beter antwoord had ze niet.
'Soms heb je dat toch weleens dat je er gewoon zin in hebt' was haar redenatie.
'Ja en dan. Dan moet ik zeggen Eef ik heb zin ga je mee naar boven' deed hij er een beetje lacherig over.
'Zie je ik had het nooit moeten zeggen' schaamde ze zich echt heel erg. Hoe had ze zich zo kunnen laten gaan. Hoe had ze ook kunnen denken dat Wolfs hier open voor zou staan.
'Oké sorry' hield hij op met lachen toen hij zag dat zijn partner het meende. 'Maar stel dat we dit doen. Dan moeten we er toch afspraken over maken' was hij van mening. Anders zouden ze binnen de kortste keren ruzie hebben en hij wilde hun vriendschap niet op zo'n dusdanige manier verpesten. Hij wilde haar niet kwijt.
'We kunnen het toch gewoon zeggen, en als je niet wilt dan moet je dat ook gewoon zeggen en dan heeft de ander pech' was haar mening.
'Dus ik moet dan gewoon zeggen dat ik seks met je wil, of dat ik zin heb' herhaalde hij zijn eerdere woorden.
'Ja zoiets en dan zeg ik wel of ik ook wil of niet. Of andersom natuurlijk' knikte ze instemmend.
'Oké' knikte hij begrijpend. Een beetje apart bleef het wel. 'En dan gaan we naar boven, seks hebben en dan ieder naar ons eigen bed' was hij er nog niet helemaal over uit.
'Weet ik veel. Als je met iemand anders naar bed gaat, dan denk je daar van te voren toch ook niet over na' was haar weerwoord. 'We zien daarna wel wat we willen, waar we nog behoefte aan hebben' was ze van mening.
'Nou ja oké. Ik ben wel voor' stemde hij er uiteindelijk mee in. Wat was er nou mis met af en toe een beetje seks hebben, die gevoelens die bleef hij echt wel de baas. En zo had hij haar alsnog een beetje.
'Nou oké' knikte Eva ook goedkeurend.'Heb je nu zin dan' keek Wolfs wederom opzij . Waarom was ze er anders over begonnen.
'Na dit moeizame gesprek eigenlijk niet zo meer' schudde ze haar hoofd. 'Maar misschien wel als ze straks weer' doelde ze op de film die nog altijd aan het spelen was.
Daar was het dus vandaan gekomen, de hoofdrol spelers in de film waren bij elkaar in bed beland en dat had bij haar iets aangewakkerd.
'Dan kijken we nog een keer' liet hij zich terug naast haar in de bank zakken. Wachtend tot het moment daar zou zijn....Wat leuk dat je mijne nieuwe verhaal leest. Dit was een soort van inleiding van het verhaal, dat ik inmiddels al helemaal af heb. (Ik ken mezelf, ik lijd aan verhaal blokkades en dat wil ik voorkomen door eerst een verhaal helemaal af te schrijven voordat ik overga op publiceren, zodat jullie geen half verhaal voorgeschoteld krijgen) genoeg over mij XD. Veel plezier met de rest van het verhaal, waarvan de delen wel wat korter zijn dan deze inleiding, maar hopelijk mag dat de pret niet drukken.
Ene laat gerust even een berichtje achter 📬
Liefs!
JE LEEST
Zover weg en zo dichtbij (flikken maastricht story)
FanfictionWat als je iemand zo diep lief hebt, dat je bang bent die gene kwijt te raken.