Helemaal bezweet was ze de keuken ingekomen terwijl Wolfs nog altijd een beetje onderuit gezakt op de bank hing en wat naar de televisie staarde.
'He ben ik weer' plofte Eva naast hem op de bank.
'Heb je lekker gelopen' keek hij even opzij. Waarom ze op de bank was geploft was hem een raadsel, ze ging steevast eerst douchen als ze thuis kwam van haar rondje.
'Ja was echt top' stak ze haar duim in de lucht. Het hardlopen had haar echt even goed gedaan. Net als haar dutje trouwens.
'Mooi' glimlachte Wolfs. Hij vond het fijn dat ze daar zoveel voldoening uit kon halen.
'Moet je niet douchen' keek hij vervolgens wederom opzij.
'Jawel' keek Eva er bedenkelijk bij. 'Vind je dat ik stink' stak ze haar arm in de lucht waarna ze zijn kant op boog.
'Viezerik' gaf hij haar lachend een duwtje terwijl zij het uitschaterde. Hij vond het fijn om haar weer te zien lachen. Zo was ze op haar mooist vond hij.
'Misschien moet je ook eens iets gaan doen. Is goed voor je' gaf ze hem een pets tegen zijn buik waarna ze op sprong van de bank.
'Vind je mij dik dan' keek hij van zijn buik achterom naar zijn partner die de grootste lol om zichzelf had.
'Dat zei ik niet' schudde ze haar hoofd. Ze vond hem niet te dik, hij zag er voor zijn leeftijd eigenlijk nog best wel goed uit. Als hij in zijn boxer door de slaapkamer liep als ze samen geslapen hadden, dan betrapte ze zich er wel op dat ze het niet kon laten om naar hem te kijken. Eigenlijk vond ze hem best wel aantrekkelijk zelfs.
'Maar' nam hij geen genoegen met dat antwoord.
'Je voelt je gelijk tien jaar jonger. Dat kan jij wel hebben' lachte ze het hardst om haar eigen grap waarna ze gauw de trap op rende voordat hij haar te grazen zou nemen. Zei niks over zijn leeftijd, want dan greep hij je. Hij vond zijn leeftijd zelf erger dan dat zij het vond. Ze zei het dan ook alleen maar om hem ermee te pesten. Want ze wist hoe hij dan reageerde en dat vond ze leuk. Gewoon om hem te plagen zoals hij haar ook vaak genoeg plaagde.
Hij was dan ook van mening dat ze het zei om hem te plagen en dus besteedde hij er geen aandacht aan. Dan zou ze er juist nog meer lol in hebben, dat wist hij. Net zoals zij wist dat ze hem had als ze over zijn leeftijd begon. Hij vond het zelf verschrikkelijk om ouder te worden. Eva daarin tegen vond hij met de jaren steeds mooier worden. Er was nog geen rimpel in haar gezicht te zien. Nee Eva die was echt prachtig, daar kon hij niet tegen op met zijn ouwe grijze kop. Was hij ook nog maar zo jong. Maar dan zou hij Eva nog lang niet ontmoet hebben, dus dat was het hem ook weer niet. Misschien toch maar een paar kilootjes eraf proberen te krijgen. Wie weet zou Eva hem dan net zo aantrekkelijk vinden als dat hij haar vond.
JE LEEST
Zover weg en zo dichtbij (flikken maastricht story)
FanfictionWat als je iemand zo diep lief hebt, dat je bang bent die gene kwijt te raken.