Bab 21 ~ Waris ?

1K 40 0
                                    

FAREIZ mengisi borang yang diberikan jururawat. Satu-persatu ruang yang kosong itu dipenuhi dengan tulisan berdakwat hitam sehinggalah mata Fareiz tertancap pada satu ruangan yang masih belum diisinya.

'Waris...' Bisik Fareiz di hati. Nafasnya ditarik perlahan lalu kertas yang berada dihadapannya itu dipandang lama. Setelah lama berfikir, akhirnya ruangan itu dibiarkan kosong.

"Haish..." Satu lagi keluhan berat keluar dari mulut Fareiz. Bukan senang untuk dia pendam segalanya seorang diri. Namun keadaan akan jadi lebih parah jika hal tersebut sampai ke pengetahuan keluarganya.

Doktor Ahmad yang sedar tadi memerhati dari jauh hanya mengeluh perlahan. Dia kemudiannya mendekati Fareiz lalu bahu anak muda itu ditepuknya.

"Hei, kenapa tak bersemangat ni?"

Doktor Ahmad dipandang lantas senyuman tawar diberikan.

"Nothing. Just have some concern...but nevermind. Leave it," ujar Fareiz lalu borang itu dihulurkan semula kepada jururawat di hadapannya.

Menyedari kegusaran Fareiz, Doktor Ahmad terus menepuk-beluk bahu pesakitnya itu. Dia tahu Fareiz masih was-was dengan keputusan yang telah di buat namun inilah cara terbaik untuk menyelamatkan nyawanya.

"Don't worry. Everything will be fine Tengku. You just have to keep calm down and leave everything to Allah," ujar Doktor Ahmad cuba memberi semangat kepada anak muda di hadapannya itu. Anak muda itu adalah amanah yang di berikan Doktor Zaabar kepadanya.

Sekali lagi Fareiz menghadiahkan senyuman tawar pada Doktor Hamad. Namun dalam masa yang sama, dia juga berasa sedikit tenang dengan kata-kata semangat Doktor itu.

"Yeah you're right. So when my treatment will start?" Soal Fareiz perlahan. Fikirannya masih runsing dan perasaan takut menguasai dirinya kini.

"Secepatnya," jawab Doktor Ahmad pantas.

"Oh..."

"So, shall we?" Soal Doktor Ahmad. Fareiz mengangguk bersama senyuman lalu mengikuti langkah doktor di hadapannya itu.

'Ya Allah , KAU permudahkan lah segalanya. Sesungguhnya hanya padaMu aku berserah.'

Izinkan Aku BernafasWhere stories live. Discover now