"GOUSH. Its surprise me! Carl are you sure you want to married?" soal Chinese guy yang sedang memegang raket. Matanya tajam merenung ke arah Haiqal yang sudah tersengih-sengih.
"Yeah. I'm so serious Mike. Aku akan bertunang hujung minggu ni. Means 3 hari dari sekarang."
"Wow. Siapa la gadis yang malang tu."
"Haha. Stupid la kau. You see ah, I will make sure she will be the lucky girl in the world. I promise."
"Hah kau." Geleng Mike. Muka nya di cebekkan. Tidak mempercayai kata-kata yang keluar dari mulut sahabatnya itu. Siapa tak kenal dengan Tengku Emmir Haiqal Tengku Mukhris, lelaki kasanova yang tak pernah serius dengan mana-mana perempuan.
"Betul lah. Aku memang in love dengan dia since zaman kita kat U lagi."
"Ha? Zaman University? Girl mana ni wei?"
"Ivy ailin. Do you remember her?"
Mike memegang dagunya cuba untuk mengingati. Banyak sangat gadis yang mendampingi lelaki kacak tu sehingga sukar untuk dia mengenali setiap dari mereka. Seketika kemudian Mike membuat riak terkejut.
"Ah! Yes Ivy! Girl yang kau terkejar-kejar tu kan? Wah. Tak sangka ya, dulu punya jual mahal dengan kau. Langsung tak layan lelaki yang paling hot kat U kita tu," ujar Mike sambil tergelak-gelak. Bahu Haiqal di tepuk kuat.
"How come dia boleh terima kau?"
"Miracles," lirih Haiqal penuh bahagia. Bibirnya tidak henti-henti mengukirkan senyuman.
"Heh...miracles huh?"
"Yeah." Dengan ragu ragu Haiqal membalas. Wajah bahagia Fareiz dan Ivy berselang seli berlayar di ingatannya. Rasa bersalah tiba tiba muncul.
"Argh! Tak kisah lah macam mana aku dapat dia. Yang penting she's mine now...and always be mine," lirih Haiqal dengan agak kuat, mengendahkan rasa yang bersarang di hati. Haiqal mengukirkan senyuman. Dia rasa puas. Akhirnya gadis yang di idamkan akan menjadi miliknya.
'It's not my fault. Kau yang tak jujur dengan perasaan kau sendiri. By the way, thanks bro, sebab cinta agung kau kat perempuan jahanam tu, aku berjaya memiliki gadis yang aku sayang. Ivy don't worry. I will not hurt you like Fariez do,' gumam Haiqal sendiri seraya melangkah semula ke gelanggang.
YOU ARE READING
Izinkan Aku Bernafas
عاطفيةIAB = Sinopsis Bahagia. Semua orang inginkan bahagia. Namun, bukan mudah untuk merasai bahagia. Bahagia merupakan 'hadiah' dari sesuatu yang diperoleh dari kesabaran, kesedihan, pengorbanan dan ketabahan. Senyuman sendiri tidak hanya dinamakan bahag...