Bab 24 ~ Hanya dia

1.1K 45 0
                                    

'Hubby? It's so cute sayang. Hampir je i terkam you bila you panggil i macam tu. Nasib baik ada Carl. Kalau tak... "

"Ee. Gatal!"

"Yeah. Gatal sangat. Hubby...hubby...Oh Gosh! You betul betul buat i gila la baby..."

Ivy tersenyum senyum. Fikirannya tak henti dari mengingati usikkan dari kekasih hatinya. Seronok betul lelaki itu bila melihat dia blushing. Entah kenapa dia rasa sikap Fareiz agak romantik sepanjang pertemuan mereka pada petang itu. Namun hati Ivy sedikit gusar apabila melihat wajah kekasihnya yang kelihatan tidak sihat dan agak susut.

"Mesti penat sangat tu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Mesti penat sangat tu. Haish. Kalau dah buat kerja tak reti nak rehat langsung," bebel Ivy sendiri. Smartphone yang berada di genggaman di tatapnya sambil berbaring dikatil. Dia tersenyum lagi. Hatinya berbunga bunga melihat photo dia dan Fareiz yang menghiasi screen telephone.

"Hoi! Kau pehal tersengih sengih sorang," sergah Farah tiba tiba membuatkan smartphone yang di pegang terjatuh ke muka.

"Aduh." Ucap Ivy spontan. Sakit hidungnya bila phone tu hinggap tepat ke hidung.

"Teruk la kau ni Farah. Nasib baik tak patah hidung aku."

"Haha. Sorry beb."

"Er," decit Ivy lagi kegeraman. Dia lantas bangun dan duduk di birai katil.

"Dah jumpa dah kekasih hati pengarang jantung kau tu?"

"Dah..."

"So, lepas dah rindu dendam kau tu?" Ivy hanya tersenyum sumbing mendengar soalan dari rakan baiknya itu.

"Heh. Dah jumpa la tu kan. Tu yang macam orang tak siuman je kau dari tadi. Kalau tak memanjang je moody," usik Farah lalu duduk bersimpuh di hujung katil. Peha Ivy di tepuk kasar.

"Kau mengutuk aku nombor satu kan?"

"Haha. Betul apa..."

"Hihi. Hah. By the way, kau nak tahu sesuatu?"

"Tahu apa?"

"Carl...Haiqal, dia tu rupanya adik Fareiz kau tau tak..." ujar Ivy penuh teruja. Serta merta wajah nakal Haiqal bermain di ingatannya.

"What? Seriosly?"

"Yeah. Tadi baru aku tau. Time aku tengah makan dengan Fareiz boleh pula mamat tu muncul."

"Wow tak sangka betul. Heh masak la kau kan? Mamat tu dah la tergila gilakan kau dari dulu."

"Yeah..." decit Ivy. Dia mengusap belakang lehernya. Kelakuan Haiqal petang tadi benar benar merimaskannya. Nasib baik kekasih hatinya, Fareiz tidak salah faham tentang hubungannya dengan Haiqal.

"So. How?"

"How apa?"

"Er! Haiqal lah. Macam macam kau nak handle dia. Aku takut dia ganggu hubungan kau dengan Fareiz kau tu pulak."

"Erm tak kot. Sebab aku rasa mamat tu dah sedar yang aku dan abang dia ada hubungan."

"Maksud kau?"

"Hehe. Tadi aku saja je bermanja sikit dengan Fareiz depan dia..." sengih Ivy. Dia teringat balik apa yang di lakukan selepas keluar dari toilet. Habis memasam muka Haiqal bila dia terus duduk di sisi Fareiz dan memeluk erat lengan kekasihnya itu. Fareiz pula hanya tersenyum manis.

"Argh. Gila la kau. Fareiz kata apa? Dia sedar tak Haiqal tu cuba nak adjust kau?"

"Dia senyap je. Alah kau bukan tak tau dia tu kan."

"Yeah," decit Farah. Dia kenal benar perangai kekasih sahabatnya itu. Lelaki itu sentiasa kelihatan tenang.

"Hope Si Carl tu faham bahasa lah..."

"I hope so. Lagipun Fareiz tu kan abang dia. Takkan dia nak kacau kot.

"Yeah. Okay lah V, aku nak pergi keluar dengan Ewal jap."

"Okay..." balas Ivy lalu memandang langkah Farah. Sejerus kemudian, Ivy kembali memandang smartphonenya.

"I'm sorry Carl. Hati aku hanya milik dia. Fareiz, Ivy

sayang awak. Hanya awak..."

Izinkan Aku BernafasWhere stories live. Discover now