"Carl, kenapa ni dik? Kenapa mabuk sampai macam ni sekali?" lirih Fareiz. Bahu adiknya di tepuk lembut. Arman yang memandang hanya mampu mengelengkan kepala. Dia terfikir bagaimana seorang pemuda islam boleh mabuk seperti ini.
"Carl, jom kita balik, jangan minum lagi. Tak elok macam ni," Tangan Fareiz menarik gelas yang masih di gengam Haiqal. Bau carlsberg yang kuat membuatkan tekak Fareiz menjadi loya dan kepalanya terasa berpinar.
'Macam mana lah diorang boleh minum benda berbau macam ni,' fikir Fareiz sendiri. Bahu Haiqal di pahut dan cuba mengangkat adiknya dengan di bantu Arman.
Haiqal yang tersedar akan kehadiran Fareiz pantas bangun dan memandang ke arah abangnya itu.
"Kau! Sebab kau dia tinggalkan aku...ye mesti sebab kau kan? Kau memang tak guna..." ngomel Haiqal sambil tangannya menunjuk ke arah Fareiz yang sudah kehairanan.
"Carl. Apa Carl cakap ni, cuba terangkan dekat abang," soal Fareiz tidak mengerti dengan apa yang di ucapkan Haiqal. Hatinya mula rasa bimbang dengan apa yang keluar dari mulut adiknya itu.
"Tengku. Adik Tengku ni dah mabuk teruk. Dia tak sedar apa yang dia cakap mahupun yang Tengku tanya," sampuk Arman kepada Fareiz. Dia yang sedari tadi mendiamkan diri rasa kasihan dengan keadaan majikannya itu. Dia sedar lelaki itu tidak sihat. Tubuh fareiz kelihatan lemah serta menggigil.
"Yeah betul juga. Arman. Awak tolong saya bawak Haiqal ke kereta ya."
"Baik Tengku," ujar Arman lagi seraya memapah pemuda yang sudah tidak waras itu.
Fareiz memerhatikan langkah Arman yang terhuyung hayang memapah adiknya yang masih meracau. Bermacam perkara bermain di fikirannya tika ini. Fareiz tertanya tanya apakah yang jadi kepada adiknya itu.
"Tony. Thanks ya tolong jagakan adik saya," ucap Fareiz kepada pemuda cina yang merupakan owner club tersebut.
"It's okay bro. By the way i rasa dia baru kena tinggal."
"Ar?"
"Yeah. Dia asyik terpekik panggil satu nama perempuan ni. Em, let me thinks...," lirih leleki cina tu seraya memegang dahinya cuba mengingati nama yang di sebut customer nya itu.
"Ivy?"
"Yeah Ivy. I remember now."
"Em...okay lah Tony. Thanks again ya." Fareiz berjabat tangan dengan lelaki yang di panggil Tony itu kemudian melangkah keluar dari club tersebut. Dia rasa tak senang dengan apa yang berlaku.
"Ivy tinggalkan dia? Dah kenapa pula ni? Ya Allah. Apa lagi dugaan yang datang ni?"
YOU ARE READING
Izinkan Aku Bernafas
RomanceIAB = Sinopsis Bahagia. Semua orang inginkan bahagia. Namun, bukan mudah untuk merasai bahagia. Bahagia merupakan 'hadiah' dari sesuatu yang diperoleh dari kesabaran, kesedihan, pengorbanan dan ketabahan. Senyuman sendiri tidak hanya dinamakan bahag...