bab 44~ hanya dia

1.2K 37 8
                                    

"NONSENSE. Jangan nak bergurau boleh tak," cebik Ivy seraya memberikan jelingan tajam pada Haiqal. Phone yang berada di tangan di masukkan ke dalam handbag.

'Mamat kasabova ni kalau tak merepek sehari tak sah,' gumam Ivy sendiri. Sekali lagi wajah serius Haiqal di kerling.

"Carl tak bergurau. I love you Ivy. Carl really in love with you since first time I meet you."

Terbeliak mata Ivy mendengar pengakuan lelaki kasanova di hadapannya itu. Selama ini dia fikir Haiqal hanya sekadar suka-suka memikatnya seperti yang di lakukan terhadap gadis lain. Namun ternyata dia silap.

"Carl...Ivy...Ivy..." Tergagap-gagap Ivy untuk berkata-kata.

"Ivy. It's okay. Ivy tak perlu nak cakap apa apa. Carl just nak Ivy tau perasaan Carl. Itu sahaja," balas Haiqal dengan senyuman yang teramat manis.

'Yes. Akhirnya berjaya juga aku luahkan!' gumam Haiqal lantas keluar dari kereta. Pintu penumpang dibuka.

"Ivy masuk dalam Mandi, solat and rehat. Tak payah fikir apa yang Carl cakap tadi. But just fikirkan Carl je okay?" Senyum Haiqal sebelum meneruskan kata-katanya.

"And promise me, take care of yourself. It's really hurt me when I see your tear."

Ivy cuma menganguk perlahan. Dia tak tahu apa yang mahu diperkatakan kepada lelaki itu. Memang selama ini Ivy sedar Haiqal terlalu mengambil berat tentangnya tapi dia tak sangka lelaki itu benar-benar serious terhadapnya.

"Ha. Termenung apa lagi tu? Tak mau keluar? Ke nak Carl angkat you? Carl okay je, nak angkat sampai ke bilik pun boleh."

Haiqal mengeyitkan matanya. Ivy yang mencebik tidak di hiraukan.

"Mengada."

"Mengada dekat orang yang Carl sayang je."

"Heh. Tah-tah dengan semua girl pun Carl cakap macam tu. Carl kan banyak GF."

"Memang la Carl banyak GF. Girl friends kan? Kawan perempuan. Bagus apa ramai kawan, tapi cinta hati Carl hanya seorang je tau."

"Err...dah. Tepi, Ivy nak masuk," balas Ivy lalu menolak sedikit yubuh Haiqal yang menghalang laluannya. Malas Ivy nak melayan lelaki itu. Dalam fikiran dan hatinya kini cuma ada satu lelaki sahaja. Emmir Fareiz. Walaupun lelaki itu tidak lagi mengendahkan. Namun dia tetap menyayangi dan mengharapkan segalanya kembali pulih. Ivy nekad untuk terus mencari balik cinta yang hilang. Dia pasti Fareiz juga masih menyayangi dirinya.

'I'm sorry Haiqal. Hati Ivy hanya untuk dia...'

Izinkan Aku BernafasWhere stories live. Discover now