3. Brainstorm

223 5 0
                                    

(Floor)

19 april 2017

Hand in hand lopen wij samen door het park. We nemen plaats op een bankje aan de vijver. Ik leg mijn hoofd op Anouk haar schouder. 'Ben jij gelukkig?', vraagt Anouk. Ik ben heel gelukkig, en jij? 'Jij maakt mij gelukkig', zegt zij. Dat is lief. Anouk legt haar hoofd tegen mijn hoofd aan. Wij genieten van de eendjes in de vijver, de vogeltjes die fluiten en het heerlijke zonnetje die door de bomen schijnt. Na een tijdje aan de vijver te hebben gezeten zetten wij onze wandeling door het park voort. Wij lopen langs een speeltuintje. Een klein jongetje zit op de schommel en die wordt geduwd door zijn vader. Het kleintje geniet zichtbaar. Even blijven wij staan kijken. 'Zullen wij iets gaan drinken?', vraagt Anouk. Goed idee.

Terwijl Anouk en ik genieten van een heerlijke kop thee zit ik al denkend naar buiten te kijken. 'Waar denk jij aan?', vraagt Anouk. Verschrikt kijk ik haar aan. 'Jij zit te denken aan ons gesprek van vanmorgen hé?'. Daar zat ik inderdaad aan te denken. 'Zie jij het niet zitten?' Jawel, ik zat te denken als wij een donor moeten kiezen wie wij zouden kunnen vragen om een donor te zijn. 'Het heeft u nogal aan het denken gezet', zegt Anouk. Ik vroeg het mij gewoon af. 'Eigenlijk zou ik graag een bekende hebben als donor, gewoon voor mijn gevoel alleen al', laat Anouk weten. 'Wij zouden kunnen polsen bij iemand uit onze vriendenkring. Of had jij andere mensen in gedachten?' Weet jij nog die keer dat wij met heel het team zijn gaan eten, wij hebben het toen op een moment over kinderen gehad hé. 'Ja dat weet ik nog'. Koen heeft toen aangeboden om ons eventueel wel te willen helpen. 'Dat was toch als grap bedoeld?', zegt Anouk terwijl zij een slok van haar thee neemt. Wij kunnen het vragen. 'Wat gaat zijn vriendin daarvan zeggen?' Ik haal mijn schouders op en kijk terug naar buiten. 'Anders nodigen wij hen uit om te komen eten, dan kunnen wij het hen vragen', stelt Anouk voor. Verbaasd kijk ik haar aan. 'Als wij het niet proberen weten wij ook niet waar wij staan'. Zal ik hem bellen?, vraag ik. Anouk knikt. Ik pak mijn gsm uit mijn broekzak en zoek het nummer van Koen. Hoi Koen, alles goed? Ik heb een vraag, heb jij zin om vanavond bij ons te komen eten samen met Hannah. Anouk en ik zouden jullie iets willen vragen. Om 19 uur bij ons, oké tot vanavond. Zij komen. 'Ik heb het gehoord', zegt Anouk. 'Bon, zullen wij dan maar boodschappen gaan doen'. Ik ga betalen.


In goede en slechte dagen, in liefde en gelukWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu