58. Belangrijke brief

83 3 0
                                    

(Floor)

15 december 2017

Ik heb net beneden de post gehaald, het is een redelijke stapel. Op de zetel zoek ik alles uit. De post van Anouk en mij leg ik apart. Dan zie ik een brief van justitie, deze is voor Anouk. Het lijkt mij te belangrijk om te laten liggen, dus besluit ik Anouk te bellen. Ik weet dat Anouk spreekuur heeft. Liefje, ik hou het kort, maar er is een brief voor u toegekomen van justitie. 'Waarover gaat het?' Dat weet ik niet, ik heb hem niet geopend. Moet ik hem langs brengen. 'Dat is goed, wacht even aan de balie dan kom ik zo naar u toe'. Oké. Ik leg mijn GSM af en stop deze in mijn broekzak. Met de brief in mijn hand loop ik naar beneden. Op de trap, in De Korf, kom ik Els tegen. 'He Floor, alles goed?' Absoluut, met u?' Life and Healthy'. Fijn om te horen. Dan loopt Els met haar cliënt verder, ik ga naar beneden. Hallo Eefje, hoe is het met u? 'Dag mevrouw Floor, met mij is alles goed. Hoe gaat het met u?' Goed. Is het druk? 'Dat vat wel mee'. Dat is ook lekker. 'Komt u voor dokter Storme?' Ja, maar ik heb haar net aan de telefoon gehad, zij komt zo. Niet veel later komt Anouk, met een patiënt, haar spreekkamer uit. 'Zodra ik de uitslag binnen heb laat ik het u weten', zegt Anouk tegen haar patiënt wanneer zij hem de hand schud. 'Kom maar Floor', laat Anouk weten. Samen stappen wij de spreekkamer in. 

Anouk neemt plaats op haar stoel achter haar bureau en ik zet mij tegenover Anouk op haar bureau. Mijn voeten zet ik naast Anouk op de zitten. Anouk opent de brief. 'Het gaat over de zaak rond het incident. Er is een datum voor de rechtszaak gepland'. Wanneer? 'Donderdag 18 januari 2018'. Dat is over een maand. 'Dat is wel snel'. Misschien moet jij contact opnemen met meester Hagedoorn. Dat jullie even met elkaar kunnen zitten om zaken voor te bereiden en zo. 'Dat is misschien niet zo slecht idee'. Het is daarom dat ik het zeg. Anouk kijkt weg van de brief. Waar zit jij aan te denken? 'Ik ben niet aan het denken'. Wat ben jij dan aan het doen? 'Gewoon'. He, ik weet dat het moeilijk gaat zijn voor u, maar maak u niet druk. Denk aan ons kleintje hier, zeg ik terwijl ik mijn hand op Anouk haar buik leg. 'Ik ga straks contact opnemen met meester Hagedoorn'. Dat is goed. Maak u niet te druk hé. Allee, ik ga u laten werken. Ik zie u graag. 'Ik zie u ook ongelofelijk graag', zegt Anouk. Wij geven elkaar nog een kus en dan verlaat ik de spreekkamer. 

Ik zet mij op de zetel en ik wil mijn post gaan bekijken. Iets houd mij tegen. Vanaf de zetel kijk ik naar de brief van Anouk die op tafel ligt. Plots komen de herinneringen van die dag terug naar boven. Ik hoor opnieuw de oproep door onze porto en voel de paniek die de oproep met zich mee bracht. De inval zie ik voor mijn ogen afspelen, ik voel de spanning van de arrestatie terug in mijn lichaam. Even probeert de paniek van die dag terug de overhand te nemen van mijn lichaam. Ik probeer rustig te blijven en te denken aan hoe wij er door zijn gekomen en waar wij nu staan. 

Binnen een maand weten wij wat ons te doen staat. Het zal een dagje naar het justitiepaleis zijn. Ik zal blij zijn dat deze hele zaak dan definitief voorbij is. 



In goede en slechte dagen, in liefde en gelukWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu