65. Tanja en haar kameel

83 3 0
                                    

(Floor)

4 januari 2018

Femke en ik zijn bezig om pv's in te voeren. 'Amai zeg', zegt Femke plots. Wat is er? 'Ik heb koppijn'. Koppijn? 'Maar echt barstende'. Oei. Moet jij zo'n bruistablet hebben? 'Heb jij dat bij?' Ik denk dat ik dat hier ergens heb. 'Dat zou echt super zijn'. Denke hé, ik kan het niet beloven. Ik duik onder ons bureau om in mijn tas op zoek te gaan naar een bruistablet. Ik heb er nog één. 'Echt?' Zou die nog goed zijn? 'Ja kom dat maakt niet uit'. Verbaasd kijk ik Femke aan. 'Alles is beter dan niets'. Femke haalt de tablet uit de verpakking en gooit deze in haar glas. Zij pakt haar flesje water en vult het glas met daarin de bruistablet. 'Ik ben nochtans vroeg gaan slapen. Ik snap het niet. Het is ook ineens opgekomen'. Ik draai mij naar Femke en zie dat zij haar glas vult. Doe jij dat nu in bruiswater? 'Ah ja'. Hoe ah ja? Dat moet jij in plat water doen. 'Dat is niet waar, dat gaat veel sneller in bruiswater'. Dat is niet waar, jij moet dat in plat water doen. 'Allee Floor zoek het op'. Ik moet dat niet opzoeken ik weet dat. Anouk heeft mij dat een keer gezegd en Anouk is wel arts, remember, zeg ik met een lach. 'Is dat wel echt zo?' Wacht ik ga haar een bericht sturen.

Lief, 

Ik heb een discussie met Femke waar ik u deskundigheid bij nodig heb.

Een bruistablet lost dat beter op in bruis of in plat water?

Let me know.

X F.

Nu maar wachten. 'Volgens mij gaat dat in bruiswater veel sneller door de koolzuur dat er in het water zit'. Wij zullen het subiet wel horen. "Ping". Ah hier Anouk heeft geantwoord.

Leuke vraag.

Een bruistablet lost beter op in plat water.

Wie heeft er gelijk?

Zie jij nu wel. 'Is Anouk wel betrouwbaar?', vraagt Femke al lachend. Seg, mijn vrouwtje niet beledigen he. 'Ik vindt het toch vreemd'. 

Ik natuurlijk.

Love you.

Patrick komt samen met een vrouw naar ons bureau gelopen. 'Floor Femke, hebben jullie tijd om mevrouw te helpen?' Ja natuurlijk. Zet u maar mevrouw. Hoe is u naam? 'Marthe Vroomans', antwoord de vrouw. 'Wat kunnen wij voor u doen', vraagt Femke. 'Mijn dochter is vermist. Mijn dochter Tanja. Ik kan haar al twee dagen niet bereiken'. En hoe oud is u dochter? '25 jaar'. 25. En die woont nog bij u? 'Nee die woont samen met haar vriend Mathias. Maar normaal hoor ik haar elke dag. 'Ah dat is nu dus wel een beetje vreemd, omdat u haar een paar dagen al niet meer hebt gehoord?', zegt Femke. 'Ja dat is heel abnormaal, want normaal bellen wij niet één maar meerdere keren op een dag met elkaar en nu neemt zij gewoon niet op. Bij haar vriend is zij ook niet'. Heeft u haar vriend al proberen te bellen? 'Ja die heb ik gebeld, maar hij wist ook niet waar zij uithangt. Ik had er wel een beetje een raar gevoel bij. Het was precies of hij kwaad was op ons Tanja. Ik zou ongerust zijn moest mijn partner een paar dagen'. 'Ja dat zou ik ook zijn. Heeft u een foto van u dochter?' 'In mijn portefouille'. Ik denk dat wij best eens bij die vriend langs gaan. 'Dat is het beste zeker?' Mevrouw Vroomans overhandigd mij haar GSM met de foto van haar dochter. Ik ga die even doorsturen naar mijn GSM, laat ik weten. Heeft u toevallig iets raar aan haar opgemerkt? Of dat zij misschien depressief was of is weggelopen? 'Nee in tegendeel, zij klonk juist heel gelukkig de laatste tijd. Sinds zij op haar nieuwe werk begonnen is. Maar daar heb ik het adres niet van, dat moet u aan Mathias vragen'. 'Kan u misschien de gegevens van Mathias al eens noteren?', vraagt Femke. 'Dan kunnen wij daar al eens langs gaan'. 'En de naam van mijn dochter misschien ook, de volledige'. Dat mag zeker. 'Tanja de Cock en hij heet Mathias Cuppens' En zijn adres? 'Kraamvogelstraat 87'. Oké. Dan gaan wij sowieso de ploegen inlichten om mee uit te kijken naar haar. Dan hoop ik dat wij snel goed nieuws voor u hebben. Wij houden u op de hoogte. 'Vriendelijk bedankt'. 'Bedankt om langs te komen'. De vrouw staat op en verlaat het kantoor.

In goede en slechte dagen, in liefde en gelukWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu